آموزش اصولی نگهداری و تعمیر انواع سردخانه - الکترو بهمن

آموزش اصولی نگهداری و تعمیر انواع سردخانه - الکترو بهمن

آموزش اصولی نگهداری و تعمیر انواع سردخانه - الکترو بهمن

سردخانه های صنعتی سیستم ها و تجهیزات پیچیده ای دارند که همین امر سبب شده نگهداری و تعمیرات آن ها را مقداری سخت کند.

آموزش نگهداری و تعمیر سردخانه

 
سردخانه های صنعتی سیستم ها و تجهیزات پیچیده ای دارند که همین امر سبب شده نگهداری و تعمیرات آن ها را مقداری سخت کند. اگر راه اندازی و احداث سردخانه به صورت اصولی و  براساس  استاندارد ها و الزامات موجود انجام نشود، نصب سردخانه با مشکلات زیادی روبرو می شود. برای حفظ سلامتی و مانع از خسارت های جبران ناپذیر سردخانه ضروری است، سردخانه ها را به صورت دوره های روزانه، ماهانه، فصلی و حتی سالانه سرویس کنید.
 
تعمیر و نگهداری سردخانه 
 
 
نحوه درست قرار گیری کندانسور،محل قرار گیری یونیت کندانسور،چک کردن فشار های رفت و برگشت کمپرسور،تنظیم رطوبت سردخانه باید به صورت منظم و دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. تعمیر سردخانه و همچنین نگهداری سردخانه باید به صورت کاملا حرفه ای و با استفاده از افراد متخصص و  باتجربه انجام گیرد، اگر در غیر این صورت باشد شما متحمل هزینه های بسیار زیادی خواهید شد.
 
ما برای شما روند اصولی آموزش تعمیر سردخانه آماده کرده ایم.
 

 بررسی مشکلات اساسی سردخانه ها

 
در امر نگهداری و تعمیر سردخانه همیشه مشکلات متعددی وجود دارند که  قرار است ما در این پست به شما آموزش های لازم را در بحث تعمیرات سردخانه بدهیم.  گاهی ممکن است لوله برگشت کمپرسور سردخانه یخ بزند که باید به اکسپنشن ولو،گاز و ظرفیت اوپراتور دقت کرد و  آن ها را مورد بررسی قرار داد.
 
تعمیر انواع سردخانه 
 
  یکی از شایع ترین مشکلات در بحث تعمیر و نگهداری از سردخانه ها،یخ زدن کف سردخانه است که می تواند خسارات جانی  بسیاری به همراه داشته باشد. به همین منظور کف سازی سردخانه باید کاملا مناسب و  استاندارد باشد که برای جلوگیری از آن می توان از کف پوش های استخر استفاده کرد.
 
  به این نکته دقت داشته باشید که هر سردخانه ای گنجایشی دارد و هرگز  نباید بیش از مقدار مشخص شده محصولات را درون آن قرار دهید. برای اینکه سردخانه به  صورت اتومات و مرتب کار کند باید به ترموستات و سیم کشی آن دقت کنید و همینطور به  صورت مدام چک شود.  یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری سردخانه ها،شارژ کردن گاز و تعویض روغن است که باید به صورت حرفه ای و توسط یک فرد متخصص انجام شود.
 
  یخ زدن اواپراتور یا  رادیاتور یکی از عیب های مهم در امر نگهداری و تعمیر سردخانه ها می باشد، یعنی این  که اواپراتور سردخانه به خوبی نتوانسته برفک زدایی کند.  گاهی اوقات ممکن است در سردخانه های زیر صفر محصولات به خوبی یخ  نزند. برای برطرف شدن این مشکل باید ترموستات را چک کنید و بررسی کنید که کمپرسور  روشن است یا خیر، همینطور باید رادیاتور را بررسی کنید که یخ نزده باشد. 
 
یکی دیگر از مشکلات شایع در سردخانه ها مربوط به کمپرسور آنمی باشد که امکان دارد  کمپرسور کار نکند یا استارت بخورد ولی خاموش شود و یا به صورت دائم کار کند که  هرکدام از این سه مورد می تواند دلایل زیادی داشته باشد.  زود خاموش شدن کمپرسور می  تواند به دلیل بالا بودن افت ولتاژ، اختلالات الکتریکی و ایراد در خازن باشد.
 
سرویس سردخانه 
 
  اختلالات ناشی از تنظیمات نادرست ترموستات، قطعی جریان برق و  عملکرد نادرست کنترلرهای فشار بالا و پایین, این ها دلایلی هستند که باعث می شود کمپرسور کار نکند.  علت یکسره کار کردن کمپرسور می تواند یخ زدگی کویل اواپراتور، ایراد کاری در ترموستات و بار سرمایی  تحمیلی زیاد باشد.  رایج ترین مشکل در خط مایع می توان به یخ زدگی و یا داغ بودن آن اشاره کرد. گرفتگی شیر خط  مایع، وجود نشتی در شیر  برقی و گرفتگی فیلتر  درایر می توانند از مهمترین دلایل  یخ زدگی در خط مایع باشند.

ساخت انواع سردخانه در شرکت الکتروبهمن با قیمتی مناسب. برای سفارش با شماره 09156152857 تماس حاصل کنید.

 
 مقاله آموزشی: تونل انجماد چیست؟

باز بودن بیش از حد شیر  انبساط و کمبود مبرد می تواند باعث داغ شدن خط مایع شود. یکی دیگر از مشکلات متداول  در سردخانه ها می توان به بالا بودن فشار مکش، پایین بودن فشار و پایین ماندن دما  در زمان دیفراست اشاره کرد.  نشتی در شیر مکش کمپرسور،  باز ماندن و بزرگ بودن شیر انبساط می تواند باعث بالا رفتن  فشار در بخش مکش شود.  کم بودن گاز  مبرد، نشتی در مدار از دلایل پایین بودن فشار است. نصب و  تنظیم اشتباه، باز ماندن شیر برقی و اختلال در عملکرد کنترلر دیفراست می تواند از  دلایل عدم افت دما هنگام دیفراست باشد.
 

 تعمیر انواع سردخانه های بالای صفر و زیر صفر

 
آنچه که حائز اهمیت است داشتن تفاوت  در ساختار سردخانه ها می باشد که متاسفانه اکثر تعمیرکاران به دلیل نداشتن دانش  کافی در زمینه ی سردخانه به آن توجهی ندارند. شما می توانید با اعتماد به تجربه و  دانش تکنسین های ما در صورت به وجود آمدن خرابی در سردخانه آنها را به ما بسپارید  و سردخانه شما به بهترین شکل ممکن تعمیر شود. 
 
آموزش تعمیر سردخانه 
 
تعمیر  سردخانه زیر صفر  و سردخانه بالای صفر فقط به دست تعمیرکاران متخصص سبب  می گردد تا راندمان عملکرد آنها کاهش پیدا نکرده و مانند روز اول کار کنند.(شما می توانید برای تعمیر و سرویس سردخانه ی خود با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.)
 

 نکات اساسی و مهم در نگهداری سردخانه

 
به صورت کلی در سردخانه ها مشکلات متعدد و قابل پیش بینی وجود دارد  در صورتی که به صورت اصولی و مناسب از آن ها نگهداری شود می توان از بروز هرگونه ایرادی جلوگیری کرد. برای این کار نظافت، کالیبراسیون، روانکاری و تعویض جزئی قطعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسئولان نگهداری از سردخانه باید به صورت دوره ای و روزانه دمای محفظه سرد، گیج های کنترلی فشار وروغن کمپرسوررا بررسی کنند.
 
تعمیر سردخانه صنعتی 
 
البته بهتر است شستشو و نظافت سطوح اواپراتور و کندانسور، روانکاری و آچارکشی، بررسی دمنده ها، شیرها، کنترلرها و تاسیسات الکتریکی به صورت ماهانه انجام شود. باید حتما به این مسئله توجه داشت که شستشوی مبدل ها و کالیبراسیون کنترلر هابه صورت سالیانه انجام شود.
 
 

 برای صرفه جویی در انرژی و کم شدن خطا های احتمالی به نکات زیر دقت کنید:

 
·دفعات باز و بسته کردن درب سردخانه را باید به حداقل برسانید.

·کف سردخانه را باید هیشه تمیز نگه دارید و از یخ زدگی در آن جلوگیری کنید.

·اتاق کمپرسور ها، تجهیزات برودتی و محیط اطرافکندانسورها باید عاری از هرگونه آلودگی ها، پسماند ها و گرد و خاک باشد.

·اگر واحد های کندانسینگ در محیط بیرون قرار گرفته اند نباید زیر تابش خورشید باشند و باید در زیر سایه نگهداری شوند.

·قبل از شارژ مجدد سیستم حتما نشتی ها را چک کنید.

·به هیچ وجه از ابزار آلات و تجهیزات آسیب دیده یا معیوب استفاده نکنید.
 
تاسیسات وتجهیزات برقی در نحوه عملکرد کلی سیستم ها و ایمنی پرسنل نقش بسیار مهمی دارند و به همین علت باید بعد از نصب و هرگونه تغییرات و تعمیرات, سرخانه مورد بررسی قرار گیرد.
 

 به این موارد دقت فرمایید:

 
·سالم بودن فیوز منبع تعذیه

·صحیح بودن ولتاژ اعمالی به سیستم

·بررسی مقاومت سیم پیچ های کمپرسور

·بررسی سیم کشی ها
 
 ابزار های اندازه گیری استانداردی برای اندازه گرفتن جریان الکتریکی، ولتاژ، مقاومت سیم پیچ های موتور و ظرفیت خازن مورد نیاز است. به صورت کلی تمامی دستگاه هایی که برق از آن ها عبور می کند، باید ایمنی کافی را داشته باشند. بیشتر مشکلاتی که در سیستم های برقی به وجود می آید به دلیل استفاده از عایق های معیوب و فرسوده در اثر حرارت، مواد شیمیایی می باشد پیشنهاد می کنیم از عایق بندی های سالم و با کیفیتی استفاده کنید.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم2
مخالفم0
samin  (پنج شنبه 30 دی 1400)
ساخت سردخانه بینظیر بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
عبدالواحد بلوچ   (دوشنبه 30 خرداد 1401)
میخام دوره تخصصی سردخانه را بگذرانم
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟