انواع یخچال فروشگاهی و کاربردهای آن ها

انواع یخچال فروشگاهی و کاربردهای آن ها

انواع یخچال فروشگاهی و کاربردهای آن ها

در یک فروشگاه یا سوپرمارکت به دستگاه های بزرگ و قدرتمندی نیاز است تا بتواند سرمایش لازم برای حجم زیادی از مواد خوراکی که زود فاسد می شوند را فراهم کند. از این  رو یخچال فروشگاهی امری حیاتی در کسب و کارهای سوپرمارکتی و فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها محسوب می شود

انواع یخچال فروشگاهی عبارتند از :

_ یخچال ایستاده روباز (پرده هوا) : از پر کاربردترین یخچال فروشگاهی هستند. در داخل کابین آن ها از نورپردازی های زیبا استفاده می شود و برای نگهداری مواد لبنی، میوه و سبزیجات، نوشیدنی و انواع مواد پروتئینی استفاده می شود. این یخچال دارای چرخش برودت یکسان و مساوی در تمام طبقات است. یکی از مزیت های یخچال پرده هوا این است که به مشاهده و انتخاب آسان محصول کمک می کند و از طریق کمپرسورهایی با توان مناسب با نوع یخچال، سرمایی دلپذیر را تولید می کند؛ همچنین شیشه های ضد بخار و نمایشگر دیجیتال از دیگر امکانات آن است.
 

_ یخچال ویترینی شیشه خم و شیشه تخت : این یخچال فروشگاهی گزینه مناسبی برای به نمایش گذاشتن انواع مواد غذایی یخچالی در فروشگاه است، در مدل های جدید آن، درب به جلو باز می شود که جلوه زیبایی داشته و برداشت محصول توسط مشتری را تسهیل می بخشد. این یخچال تنوع زیادی دارد، به عنوان مثال از مدل بدون موتور و اواپراتور آن، برای نگهداری شیرینی خشک استفاده می شود.

کابین ها در یخچال خوابیده ویترینی به صورت مدولار به یکدیگر متصل بوده و شکلی یک پارچه دارد. قسمت شیشه جلوی کابین به وسیله جک های تعبیه شده روی آن، امکان دسترسی راحت به داخل کابین را می دهد و همچنین چیدمان و نظافت آن را ساده تر می کند. نمای زیبای دکوراتیو این محصول بهترین گزینه برای عرضه انواع محصولات از جمله مواد پروتئینی، سبزیجات، لبنیات، ترشیجات و … است. شیشه آن ضد تشعشع و نشکن بوده و دارای روشنایی مناسب درون کابین یخچال است.
 
_ فریزر ایستاده درب دار : این فریزر فروشگاهی در مدل های تک درب، دو درب و سه درب ساخته می شود. فریزر تک درب برای نگهداری مواد پروتئینی مناسب تر است و در کل وسیله مناسبی برای نگهداری مواد منجمد است. طبقه بندی مناسب فریزر ایستاده مانع از در هم فشردگی مواد غذایی و آسیب به آن ها می شود. درب شیشه ای این فریزر فروشگاهی سبب می شود محصولات درون فریزر بدون باز کردن درب، قابل مشاهده باشند؛ همچنین این امکان را به فروشنده می دهد تا همیشه از وضعیت محصولات و تعداد آن ها مطلع باشد و در صورت لزوم مواد غذایی را شارژ نماید. یکی از مزیت های این فریزر، امکان ایجاد منطقه های سرمایشی با دماهای ناهمسان است.
 
_ فریزر صندوقی یا جزیره ای : از پرکاربرد ترین تجهیزات فروشگاهی بوده که دمای آن زیر صفر است و به شکل درب دار و بدون درب و ترکیبی ساخته می شود، کاربرد آن ذخیره مواد غذایی منجمد در فروشگاه است. محصولاتی نظیر انواع فیله، کوردن بلو، انواع خمیرهای آماده، کره، ناگت، کباب های آماده و همچنین انواع بستنی ها را در این فریزر نگهداری می کنند.
 

در فریزر فروشگاهی بدون درب (پرده هوا) معمولا پرده ای در ساعت تعطیلی فروشگاه روی فریزر کشیده می شود تا سرمای آن در طول زمان تعطیلی حفظ شود و در میزان مصرف انرژی صرفه جویی شود .

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟