ساخت مدرن ترین انواع سردخانه در اصفهان - الکتروبهمن

ساخت مدرن ترین انواع سردخانه در اصفهان - الکتروبهمن

استفاده از سرما و نصب سردخانه در اصفهان برای نگهداری مواد غذایی، از روش های پایه و قدیمی برای حفظ کیفیت مواد غذایی و جلوگیری از روند فساد بوده است.برای احداث سردخانه در اصفهان، باید با ساخت انواع گوناگون سردخانه‌های صنعتی ثابت و متحرک و نحوه ی نصب سردخانه در اصفهان آشنایی کامل داشته باشید. تا بتوانید سردخانه و یخچال مورد نظرتان را با هزینه مناسب و حداکثر کارایی راه اندازی نمایید. در ادامه برخی از انواع گوناگون سردخانه‌ها در اصفهان به طور کلی بیان شده است.

مقدمه ی ساخت سردخانه و صنایع برودتی در اصفهان

برای اطلاع بیشتر در مورد هزینه ساخت و طراحی سردخانه در کرج همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. شماره تماس الکتروبهمن: 09156152857

استفاده از سرما و نصب سردخانه در اصفهان برای نگهداری مواد غذایی، از روش های پایه و قدیمی برای حفظ کیفیت مواد غذایی و جلوگیری از روند فساد بوده است. در پایان هزاره دوم میلادی، علم تبرید به عنوان یکی از ده اختراع برتر قرن شناخته شد که از سال ۱۸۷۲ و با ابداع سیستم مکانیکی تولید سرما با آمونیاک، عملاً تبرید به شیوه صنعتی آغاز شد، که تا به امروز روش های متفاوتی برای انجماد و نگهداری مواد غذایی و نصب یخچال ها و سرخانه های صنعتی و غیر صنعتی ، در سطح دنیا بکار برده شده است.

برای احداث سردخانه در اصفهان، باید با ساخت انواع گوناگون سردخانه‌های صنعتی ثابت و متحرک و نحوه ی نصب سردخانه در اصفهان آشنایی کامل داشته باشید. تا بتوانید سردخانه و یخچال مورد نظرتان را با هزینه مناسب و حداکثر کارایی راه اندازی نمایید. در ادامه برخی از انواع گوناگون سردخانه‌ها در اصفهان به طور کلی بیان شده است.

پیشنهاد ساخت سردخانه : ساخت سردخانه در کرج

ساخت سردخانه در اصفهان

ساخت سردخانه گمرکی در اصفهان

این نمونه از سردخانه وقتی مورد احداث قرار می‌گیرد که، شما قصد نگهداری مواد غذایی و محصولات را برای مدت زمان کوتاهی و به طور موقتی در سردخانه را داشته باشید.

ساخت سردخانه ذخیره‌ای در اصفهان

این نمونه از سردخانه‌ها که بیشتر تحت مالکیت دولت است. برای شکستن قیمت بازار در هنگام افزایش قیمت محصولات غذایی مورد این سردخانه ها استفاده قرار می‌گیرد. مواد غذایی درون این سردخانه‌ها ذخیره می‌شوند و در مواقع مورد نیاز توسط دولت در بازار عرضه می‌شود.

نصب و احداث سردخانه کوچک در اصفهان

این سردخانه‌ها در اصفهان که بیشتر برای تولید قطعات یخ مورد استفاده قرار می‌گیرند،در حقیقت به شکل کارخانه‌های یخ ساز کوچک مورد توجه قرار می‌گیرد.

ساخت انواع سردخانه در اصفهان

مقاله آموزشی: هزینه ساخت سردخانه چگونه محاسبه می شود؟

 

راه اندازی و ساخت سردخانه ی عمومی در اصفهان

سردخانه‌های عمومی در اصفهان از سردخانه‌های سود آوری هستند که برای نگهداری مواد غذایی و میوه‌ها برای طولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این سردخانه‌ها در ازای دریافت قیمت مصوبی برای نگهداری محصولات، از زمان فصل برداشت محصول که قیمت محصولات کمتر است استفاده می‌شود.

شما می‌توانید با پرداخت هزینه مناسبی برای هر کیلوگرم از محصولتان آن را بدون افت کیفیت درون سردخانه نگهداری کنید و بعد از مدت مشخصی آن را با قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه کرده و به فروش برسانید.

امروزه با توجه به افزایش نیاز به نگهداری ماده غذایی در زمان طولانی‌تر، یخچال‌ها و سردخانه های گوناگونی مانند یخچال‌های خانگی، تجاری، سردخانه‌ها و خنک‌کننده‌ها عرضه شده‌اند. تا با کمک آن‌ها بتوانید محصولات غذایی را با حفظ کیفیت اولیه در مدت زمان طولانی‌تری مورد حفظ و نگهداری قرار دهید. به عنوان مثال برای دسته بندی یخچال‌ها و سردخانه های تجاری می‌توان به مواد زیر اشاره کرد.

ساخت سردخانه در اصفهان

 چگونگی احداث سردخانه دو مداره در اصفهان

سردخانه دو مداره به سردخانه‌ای گفته می‌شود که قابلیت عملکردی مشابه با هر دو سردخانه زیر صفر و بالای صفر را دارا می‌باشد.

در سردخانه‌های دو مداره باید توجه داشته باشید که ،برای تغییر حالت سردخانه از حالت زیر صفر به بالای صفر و بالعکس باید بعد از تخلیه، سردخانه را با مواد ضد عفونی کننده نانو مورد شستشو قرار دهید.تا بارگیری مجدد مواد غذایی درون سردخانه ،سبب بو گرفتن سردخانه و انتشار بوی نامطبوع در محیط آن نشود.

هر چند بهتر است که برای نگهداری محصولات از سردخانه‌های صنعتی جداگانه و مجزا استفاده شود ، اما احداث سردخانه‌های جداگانه از لحاظ هزینه‌های اقتصادی توجیه پذیر نمی‌باشد.

مدیریت انبار های سردخانه در اصفهان

مدیریت سردخانه در اصفهان شامل الزامات ذخیره سازی محصولات، برنامه های بارگیری و حمل و نقل، قوانین بهداشتی، عملکرد منظم دستگاه های خنک کننده و نگهداری دوره ای دستگاه ها می باشد.

مدیریت صحیح دما

 یکی از مهمترین الزامات نگهداری در سردخانه ی اصفهان مدیریت صحیح دما است. دمای نامناسب تنها بر کیفیت و ایمنی محصولات تأثیر نمی گذارد بلکه باعث می شود که دستگاه های خنک کننده به طور مداوم کار کنند تا مقدار دمای مورد نظر را فراهم کنند. این امر منجر به افزایش مصرف برق می شود. خنک کننده همگن هر سالن سردخانه ی اصفهان برای حفظ تازگی محصولات بسیار مهم است. سرمایش همگن با انتخاب و نصب دستگاه های برودتی صحیح و استفاده از ساندویچ پانل هایی که کیفیت عایق بالایی دارند امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید : بررسی یخچال و سردخانه آمونیاکی

 استفاده از اصل در ساخت سردخانه (اولین ورودی اولین خروجیFIFO )

استفاده از این اصل  روش بسیار مهم برای نظارت بر حرکت محصول در انبار سرد است. امکان فساد برای محصولاتی که برای مدت طولانی ارسال نمی شوند و در سردخانه باقی می مانند افزایش می یابد. به منظور افزایش کارایی سردخانه در اصفهان ، تاریخ انقضا و تاریخ دریافتی محصولات به انبار را پیگیری کنید. از این رو سیستمی را ایجاد کنید که قدیمی ترین بار موجود را زودتر از دیگر محصولات از سالن سردخانه خارج نماید.

ساخت سردخانه در اصفهان

چیدمان مناسب

 اگرچه انبارهای سردخانه های اصفهان از بخش های تقسیم شده با دماهای مختلف تشکیل شده اند، اما این برای استفاده موثر از سردخانه کافی نیست. یک کلید مهم برای استفاده موثر از سردخانه، چیدن مناسب است. با قرار دادن قفسه های آلومینیومی یا قفسه های کرومی (AISI 304، استنلس استیل) به دقیق ترین شکل، چیدمان روی هم محصولات امکان پذیر است. برای کارکرد موثر کامیون و لیفتراک، قفسه های سردخانه باید با در نظر گرفتن ابعاد جعبه ها یا پالت ها و شکاف راهرو و همچنین ابعاد شبکه داخلی انبار قرار داده شوند

جلوگیری از افساد در سردخانه

ممکن است تفاوت قابل توجهی در حمل و نقل محصول در تولید و در طول عملیات لجستیکی وجود داشته باشد. توجه ویژه باید به این امر مبذول شود که بسته بندی هر محصول پاره یا آسیب نبیند و دمای محصولات در طول فرآیند حمل و نقل حفظ شود. پایداری دما در هنگام حمل و نقل برای حفظ زنجیره سرد و حفظ تازگی محصول بسیار مهم است. حتی تغییر جزئی دما می تواند احتمال خراب شدن محصول را تا حد زیادی افزایش دهد. محصولات خراب شده به دلیل شکستن زنجیره سرد باید جدا شده و از انبار خارج شوند. آنها را از تماس با سایر محصولات دور کنید تا از فساد سایر محصولات جلوگیری کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟