بررسی قیمت و هزینه ی ساخت سردخانه ی صنعتی در یزد - سفارش انواع سردخانه از الکتروبهمن

بررسی قیمت و هزینه ی ساخت سردخانه ی صنعتی در یزد - سفارش انواع سردخانه از الکتروبهمن

بررسی قیمت و هزینه ی ساخت سردخانه ی صنعتی در یزد - سفارش انواع سردخانه از الکتروبهمن

برای نگهداری مواد غذایی و محصولاتی از این دست ما نیازمند استفاده از سرد خانه‌ها هستیم. نگهداری از مواد غذایی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که تمامی تولیدکنندگان باید به آن توجه زیادی داشته باشند. بسیاری از میوه‌ها و مواد غذایی بعد از برداشت باید در مکانی مناسبی نگهداری شوند تا در فصولی که دیگر تولید این محصولات به حداقل خود می‌رسد بتوانیم از محصولات نگهداری شده در سرد خانه‌ها استفاده کنیم.

محاسبه هزینه ساخت سردخانه در یزد

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش ساخت و نصب سردخانه در یزد توسط گروه صنایع برودتی الکتروبهمن،با شماره ی 09156152857  تماس بگیرید . 

امروزه با توجه به نیاز روزافزون به نگهداری مواد غذایی و افزایش عمر مصرف آن ها، تاسیس سردخانه در یزد با بازدهی بالا اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل تولیدکنندگان لبنیات، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات برای بهبود کسب و کار خود در پی احداث سردخانه مناسب در یزد، با کیفیت و ارزان‌ قیمت هستند. ما در این مقاله قصد داریم به محاسبه هزینه ساخت سردخانه بصورت آنلاین بپردازیم و شما را در محاسبه قیمت ساخت و احداث سردخانه در یزد کمک کنیم.

پیشنهاد سفارش سردخانه : خرید انواع سردخانه در البرز

سفارش ساخت سردخانه در شهر یزد

ساخت و اجرای سردخانه در یزد با توجه به نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود، نیازمند مشاوره فنی و امکان‌سنجی دقیق است. در زمینه ساخت و اجرای سردخانه در یزد شرکت ها، گروه های صنعتی و اشخاص حقیقی زیادی مشغول به فعالیت هستند. تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در این زمینه می‌بایست با توجه به مشخصات سرمایه‌گذاری طرح (شامل سرمایه‌گذاری ثابت و سرمایه در گردش) محل احداث، ظرفیت و نوع کاربری سردخانه در یزد انجام شود. گروه صنعتی الکتروبهمن در زمینه ساخت سردخانه در یزد در ظرفیت‌های مختلف (بالای صفر و زیر صفر) با اتکا به دانش و تجربه کارشناسان فنی و تیم اجرایی مجرب، قادر به انجام امکان‌سنجی، برآورد هزینه، تامین قطعات و تجهیزات از برندهای معتبر جهانی و نصب و اجرا با رعایت اصول مهندسی در طراحی و اجرا می‌باشد. لازم به ذکر است که این شرکت تاکنون بهره‌گیری از تجربه و دانش تخصصی، توانسته است پروژه‌های مختلفی را در سطح کشور امکان‌سنجی و اجرا نماید.

ساخت انواع سردخانه صنعتی در یزد

مقاله آموزشی: ساخت و تعمیر سردخانه در کرمان

انواع سردخانه

سردخانه‌ها بر اساس دمای کاری، نوع اتمسفر، ظرفیت و ابعاد آن در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند که با توجه به دمای کاری آنها به دو نوع کلی سردخانه بالای صفر و زیر صفر تقسیم می‌شوند. سردخانه‌های بالای صفر برای نگهداری محصولاتی مانند لبنیات، میوه و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در حالی که سردخانه‌های زیر صفر برای نگهداری گوشت، مرغ، ماهی و بستنی استفاده می‌شود.

علاوه بر این سردخانه‌های یزد به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند که در سردخانه‌های قابل حمل از کانتینر یا سازه‌های فلزی استفاده می‌کنند. در یک تقسیم‌بندی مهمتر، سردخانه‌ها در دو نوع کلی سردخانه‌های آمونیاکی و سردخانه‌های فریونی قرار می‌گیرند که سردخانه‌های آمونیاکی و نوع تبرید آنها برای سردخانه‌های کوچک توجیه اقتصادی ندارد. این نوع سردخانه‌ها به دلیل عدم اختلاط آمونیاک با روغن و نیاز به لوله با قطر کمتر (هزینه‌های مربوط به لوله‌کشی) در سردخانه‌های بزرگ پرکاربرد هستند. این سردخانه نسبت به سردخانه‌های فریونی دارای مزایای نسبی مانند انتقال حرارت بالاتر آمونیاک، ارزان بودن مبرد و ضریب عملکرد بالاتر سیکل آمونیاکی است. اما این نوع سردخانه‌ها در یزد دارای معایب مهمی نظیر سمی بودن آمونیاک برای تنفس، خودکار نبودن برگشت و تخلیه روغن، خورده شدن قطعات آهنی توسط آمونیاک در حضور آب، اشتعال‌پذیری آمونیاک و قوانین ایمنی به مراتب سختگیرتر از سیستم‌های فریونی اشاره کرد. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که سردخانه‌های آمونیاک برای سردخانه‌های کوچک بازده مناسبی ندارند.

برای سردخانه های کوچک و متوسط از سردخانه‌های فریونی که اکثرا با گاز R22 کار می‌کنند، استفاده می‌شود. غیر سمی بودن و غیر قابل اشتعال بودن مبرد و از همه مهمتر قوانین ایمنی آسان از مهمترین مزیت‌های سردخانه‌های فریونی در یزد است. مواردی که استفاده از سردخانه‌های فریونی را دچار چالش می‌کند، بحث محیط زیست و گران بودن گازهای فریونی است. تمامی این موارد در محاسبه قیمت احداث سردخانه در یزد موثر و اثرگذار است، بنابراین باید به آنها توجه ویژه‌ای داشت.‌

ساخت انواع سردخانه و یخچال ثابت و متحرک در یزد

عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت سردخانه

ابعاد سردخانه  مهمترین نکته در تاسیس و ساخت و محاسبه قیمت احداث سردخانه در یزد است که هرچه ابعاد آن بزرگتر باشد هزینه‌های مربوط به ساخت و نگهداری سردخانه در بالاتر است. اما هزینه‌های کلی یک سردخانه در یزد تابع عوامل متفاوتی مانند نوع شیرآلات و تجهیزات کنترلی به کار رفته در آن، تابلو برق استفاده شده در آن، نوع ساندویچ پنل ها، نوع کندانسور و اواپراتور سردخانه در یزد و از همه مهمتر نوع کمپرسور به کار رفته در آن بستگی دارد. یک نکته قابل تامل در تاسیس و احداث سردخانه‌ها استفاده از برق سه‌فاز یا تک‌فاز است، که هزینه‌های مربوط به سردخانه‌ای که با برق 3 فاز کار می‌کند بیشتر است اما نمی‌توان سردخانه‌ای در یزد با ابعاد بزرگ تاسیس کرد که با برق تک‌فاز کار کند. در آخر اینکه هزینه و قیمت ساخت یک سردخانه در یزد به کیفیت تجهیزات، برند، دقت و گارانتی تجهیزات به کار رفته در آن بستگی دارد. در جدول زیر پارامترهای مهمی که می‌بایست در بحث برآورد هزینه های احداث سردخانه در نظر گرفته شود، آورده شده است.

پیشنهاد ساخت سردخانه : ساخت سردخانه در کرج

عایق و درب سردخانه

درب سردخانه یکی از مهم ترین قسمت هایی است که بر میزان مصرف انرژی سردخانه به طور مستقیم تاثیر می گذارد. امروزه استفاده از درب هایی با عایق پلی یورتان یا پلی استایرن رایج است. درب سردخانه را می توان به صورت ریلی یا لولایی ساخت. البته امروزه در سردخانه های بزرگ صنعتی در یزد، از درب های رولی اتومات نیز استفاده می شود که اتلاف انرژی را به حداقل می رسانند.

هنگام انتخاب عایق و درب مناسب برای سردخانه در یزد باید به اقلیم و محل احداث سردخانه توجه نمایید. تمامی طراحی ها بر اساس اقلیم منطقه ی احداث سردخانه تعیین می شود. انتخاب عایق یا ساندویچ پانل سردخانه ای، از جنس پلی یورتان یا پلی استایرن یکی از نکات مهم در تعیین هزینه سردخانه در یزد است.

نصب و راه اندازی انواع سردخانه در یزد

دستگاه های برودتی

هر سیستم تبرید مانند سردخانه، از 5 عضو اصلی کندانسور، اواپراتور، کمپرسور، شیرآلات و کنترلرآلات تشکیل می شود. مجموعه الکتروبهمن  انتخاب برند دستگاه ها را برعهده مشتریان عزیز می گذارد. ظرفیت و برند تمامی دستگاه ها، عامل اصلی در محاسبه قیمت ساخت انواع سردخانه های صنعتی در یزد هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش ساخت و نصب سردخانه در یزد توسط گروه صنایع برودتی الکتروبهمن،با شماره ی 09156152857  تماس بگیرید . 

تابلو برق

استفاده از تابلو برق نیز به جلوگیری از اتلاف انرژی سردخانه در یزد کمک می کند. با استفاده از این تجهیزات می توانید هزینه های مربوط به انرژی را کاهش دهید. مجموعه الکتروبهمن قادر به طراحی تابلو برق منحصر به فرد برای هر کدام از مشتریان خود است. چرا که ما به این باور رسیده ایم که نیاز هر یک از مشتریان با دیگری متفاوت است.

سفارش ساخت انواع سردخانه صنعتی در یزد از الکتروبهمن

پارامترهای موثر در طراحی سردخانه

هزینه طراحی، احداث و ساخت یک سردخانه در یزد تابع عوامل متفاوتی است که به طور کلی برای ساخت یک سردخانه در یزد و جلب رضایت مشتریان باید نکات زیر را در نظر گرفت:

  • کاهش سرمایه‌گذاری اولیه
  • کاهش هزینه مصرف انرژی
  • حفظ محیط زیست
  • نیاز به نگهداری کمتر
  • افزایش قابلیت اطمینان سیستم
  • سهولت در نصب و راه‌اندازی

در طراحی سردخانه‌های یزد موادی که در دمای بالاتر از صفر و زیر صفر نگهداری می‌شوند، کاملا جدا از هم بوده که با توجه به مساحت زمین قابل دسترس و نیاز مشتری طراحی می‌شود. براساس حجم و ابعاد، سردخانه‌ها به سردخانه‌های اتاقی، کانکسی، متحرک و سردخانه‌های صنعتی تقسیم می‌شوند.

برای تعیین ظرفیت سردخانه‌هایی که برای نگهداری گوشت استفاده می‌شود، ارتفاع سقف یا ریل نگهدارنده و ارتفاع قلاب در دو حالت شقه شده و نیم شقه باید مورد بررسی قرار بگیرد. نکته مهم در نگهداری مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات این است که سرما و جریان هوا باید به طور کاملا یکنواخت باشد. این موضوع به چیدمان آنها برمی‌گردد که باید متناسب با ظرفیت و فضای موجود باشد.‌

در مورد ساخت سردخانه در یزد بیشتر بخوانید: هزینه ساخت سردخانه چگونه محاسبه می شود؟

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟