معرفی انواع یخچال نوشیدنی - الکتروبهمن

معرفی انواع یخچال نوشیدنی - الکتروبهمن

امروزه در اغذیه فروشی ها، فروشگاه‌ های مواد غذایی و همینطور سوپر مارکت‌ها برای نگهداری از نوشیدنی، مانند نوشابه، آب معدنی و انواع آب میوه‌ها از یخچال ‌های ایستاده استفاده می کنند.

معرفی انواع یخچال نوشیدنی به همراه ویژگی آن

امروزه در اغذیه فروشی ها، فروشگاه‌ های مواد غذایی و همینطور سوپر مارکت‌ ها برای نگهداری از نوشیدنی، مانند نوشابه، آب معدنی و انواع آب میوه‌ ها از یخچال ‌های ایستاده استفاده می کنند. این مدل یخچال ‌ها در بازار به اسم یخچال  نوشیدنی می شناسند. ظرفیت بالای نگهداری، دمای مناسب یخچال، نرخ مصرف انرژی پایین و بهره ‌وری بالا از جمله نکاتی‌ است که در هنگام خرید باید رعایت شود.
 
 یخچال نوشیدنی
 
 مقاله آموزشی:  تعمیر انواع سردخانه

معرفی یخچال نوشیدنی و کاربردهای آن

یخچال نوشیدنی 
 
هدف استفاده از یخچال های نوشیدنی، خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ ها و سالم نگه داشتن آن هاست.  یخچال های ایستاده‌ نوشیدنی و استفاده کردن از شیشه‌ های شفاف، باعث می شود که این یخچال ‌ها به عنوان بخش مهمی از طراحی و چیدمان فروشگاه‌ ها باشد. زیرا جلوه خوبی دارد و باعث جلب مشتریان می‌شوند.
 
 

نمای بیرونی یخچال

طراحی این مدل یخچال‌ ها، به شکلی است که درب جلویی آن از ترکیب شیشه و ورقه ‌های آلومینیومی و یا فولادی ساخته می ‌شود. جنس شیشه‌ های یخچال ضدضربه می باشد؛ تا جلوی حوادث پیش بینی نشده را تا حدی بگیرد. استفاده از شیشه‌ های شفاف باعث شده تا مشتری به راحتی بتواند محصولات داخل یخچال را ببیند. دو طرف دیگر یخچال از ورقه‌ های فولادی یا آلومینیومی ساخته شده؛ که در کنار فضای بالایی درب یخچال، فضای لازم برای تبلیغات را در اختیار فروشنده قرار می‌ دهد.
 

نمای داخلی یخچال

فضای داخلی یخچال های نوشیدنی چند طبقه می باشد. فاصله‌ ی این طبقات معمولاً قابل تغییر هستند و براساس محصول طبقات کم و یا زیاد می شوند.
 
مقاله آموزشی:  تن تبرید چیست؟  
 

 ویژگی یخچال ایستاده

. درب با شیشه دو جداره تو خالی جهت حفظ انرژی

·روشنایی داخلی طبقات برای نمایش محصولات

·طبقه با قابلیت جابجایی و تنظیم برای نیاز و استفاده های متفاوت در فروشگاه

·پایه های قابل تنظیم ( و یا چرخ)

·قابلیت تنظیم دما

·مصرف پایین انرژی و بازدهی بالا

·رنج دما : از 0 تا 10 درجه سانتی گراد

·ابعاد : 2.45m ×56cm × 64cm
 
 

  مشکلات یخچال های نوشیدنی

 
مشکلات یخچال های نوشیدنی 
 
 ·سرد نکردن یا خنک نکردن کافی
 
·روشن نشدن موتور یا کمپرسور یخچال

·صدای زیاد و آزار دهنده

·شکسته شدن شیشه درب

·خرابی لاستیک دور درب یخچال

·شارژ گاز یخچال ایستاده

·خرابی فن یخچال

·خرابی قطعات دیفراست

·خرابی ترموستات یخچال

·داغ شدن بیش از حد موتور

·برق داشتن بدنه یخچال

·شکسته شدن دستگیره درب

·آب دادن زیر یخچال

·روشن بودن مداوم یخچال

 انواع یخچال‌ های نوشیدنی

انواع یخچال نوشیدنی 
 
ظاهر این یخچال ها معملا یکسان می باشد. اما ظرفیت کلی یخچال‌ ها و جزئیات کمی می‌ تواند متفاوت باشد.

یخچال‌ نوشیدنی ایستاده یک درب

ساده ترین مدل از یخچال ‌های نوشیدنی، یخچال های ایستاده یک درب است که این یخچال ‌ها در ظرفیت‌ های پایین تری تولید می شوند؛ یخچال های ایستاده یک درب در مغازه های کوچک استفاده می شود تعداد طبقات متغیر است. برای این یخچال ها معملا بین دو تا چهار قفسه استفاده می شود.

یخچال‌ نوشیدنی ایستاده دو درب

یخچال نوشیدنی ایستاده دو درب مدل دیگری از یخچال های نوشیدنی می باشد که در فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای و رستوران ها‌ استفاده می شود. این مدل یخچال ها ظرفیت بیشتری دارند که این ویژگی به فروشنده کمک می‌ کند تا محصولات متنوع‌ و بیشتری برای فروش ارائه دهند. استفاده از تزئیات داخلی مثل نورهای نئونی و لامپ‌ های LED در یخچال‌ های ایستاده دو درب جلوه بسیار بیشتری خواهند داشت.

یخچال‌ های دو منظوره

طراحی یخچال‌ های دو منظوره به صورت ایستاده می باشد و شبیه به یخچال‌ نوشیدنی یک درب است. اما با این تفاوت که از وسط به دو قسمت تقسیم می شود و هر بخشی از آن دارای درب جداگانه‌ ای برای خودش می باشد. دمای فضای بالایی یخچال برای نگهداری نوشیدنی ‌ها مثل نوشابه، آب معدنی، آب میوه‌ ها و … مناسب است. ولی فضای پایینی یخچال برای نگهداری موادی استفاده می شود که نیاز به یخ زدن دارند. به همین دلیل دمای عملکردی آن زیر صفر می باشد؛ و به نوعی فریزر یخچال محسوب می شود.

یخچال کبابی

این نوع از یخچال ها در زیر مجموعه های یخچال نوشیدنی قرار می‌ گیرند و با توجه به اینکه میزان فروش نوشیدنی ها در کبابی ‌ها بسیار زیاد است، طبیعی است که ظرفیت و اندازه ‌ی این یخچال ها بزرگتر باشد. یخچال کبابی به صورت چهار درب یا شش درب ساخته می‌شود. همچنین عمق کلی قفسه ‌ها در یخچال کبابی بیشتر است؛ که در کل فضای لازم برای نگهداری از انواع نوشیدنی‌ها و همچنین محصولات لبنی را در اختیارتان قرار می دهد.
 

 راهنمای خرید یخچال نوشیدنی

قبل از خرید یخچال اول باید ببینید به چه نوع یخچالی و با چه ویژگی‌ هایی نیاز دارید. اگر در یک سوپرمارکت یا اغذیه فروشی کوچک کار می‌ کنید، بهتر است از یخچال‌ های ایستاده یک درب یا دو درب استفاده کنید. این مدل یخچال ‌ها فضای زیادی را اشغال نمی ‌کنند و البته ظرفیت خوبی هم دارند و با توجه به ایستاده بودنشان، بهترین گزینه برای فروشگاه ‌های کوچک می باشد. اگر یک فروشگاه یا رستوران بزرگ دارید و به دنبال یخچال نوشیدنی می ‌گردید، مدل‌ های دو درب گزینه ‌ی بسیار مناسبی برای خرید می باشد. این یخچال ‌ها ظرفیت خیلی بالایی دارند و نمای خوبی به فروشگاه شما می ‌دهند.
 

 نکات مهم در هنگام خرید یخچال

 
یخچال نوشیدنی 
 
نکته ای که باید نسبت به آن دقت داشته باشید، کیفیت ساخت یخچال می باشد. امروزه برندهای بسیار متنوعی به تولید یخچال‌ های فروشگاهی مشغول هستند و در بازار رقابت می کنند. همین مسئله باعث شده تا انتخاب یک یخچال ایده آل بسیار مشکل شود.

·نوع و مدل کمپرسور یخچال

·ظرفیت سرمایشی یخچال

·سیستم کنترلی یخچال

·میزان مصرف انرژی کمپرسور و موتور

·جنس بدنه و شیشه درب‌های یخچال

·ظرفیت ذخیره سازی و تعداد طبقات یخچال

·ویژگی‌های خاص در طراحی بدنه، چرخ‌ها و …

این موارد جزء ملزومات فنی‌ ای است که باید نسبت به آن‌ها دقیق‌ تر عمل کنید و در صورت لزوم از یک کارشناس برای انتخابی آگاهانه کمک بگیرید.
 
مقاله آموزشی:  سردخانه چیست؟  
 

 دلایل خرابی یخچال نوشیدنی و راهکارهای تعمیر

·اگر یخچال به خوبی خنک نمی شود مشکل می تواند از ترموستات ، شارژو گاز ، کمپرسور ، لاستیک درب یا خرابی فن باشد.

·اگر یخچال از نوع دیفراست است و برفک می زند طبیعی است اما اگر یخچال نوفراستبرفک بزند المنت مشکل دارد و باید المنت را تعویض کرد.

·اگر یخچال شما اتومات نمیکند یا لوله بلو از جای خود خارج شده یا ترموستات تنظیم نمی باشد.

·گاهی اوقات موتور یخچال صنعتی کار می کند ولی از یخچال صدای ناهنجاری شنیده می شود ، پروانه فن کندانسور یا پیچهای فن شل شده است.

·اگر مدت کار کمپرسور خیلی زیاد است ولی سرما کم است یا فن کندانسور خراب است یا پروانه شل است.

نحوه نگهداری یخچال نوشیدنی

برای استفاده اصولی از یخچال های نوشیدنی اول باید در محل مناسب و به صورت صحیح قرار بگیرد.
 
در هنگام جابجایی یخچال مواظب کابل ها باشید که چرخ روی کابل برق کشیده نشود.

هنگامی که یخچال بدر حال کار کردن است از زدن دست مرطوب به قسمت های خیلی سرد خودداری فرمایید زیرا دست شما به آن قسمت ها می چسبد.

برای تمیز کردن یخچال نوشیدنی اول باید دو شاخه را از پریز برق بکشید و هرگز دست خیس خود را به بدنه یخچال نزنید زیرا خطر برق گرفتگی وجود دارد.

اگر نمی توانید کارهای برقی را انجام دهید و یا هرگونه شک و شبهه در اتصال صحیح آن برایتان به وجود آمده با یک برقکار تماس حاص فرمایید.

دمای محیط نصب نبایستی زیر 5 درجه سانتیگراد باشد. در غیر اینصورت روی کارکرد یخچال تاثیر می‌گذارد.

محل استقرار دستگاه یخچال را طوری انتخاب فرمایید که در صورت بروز حادثه بتوانید سریعا سیم آن را از برق قطع نمایید.
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟