نصب و راه اندازی انواع سردخانه - 09156152857 الکتروبهمن

نصب و راه اندازی انواع سردخانه - 09156152857 الکتروبهمن

اولین حرکت در ساخت سردخانه مشخص کردن فضای مورد نیاز است این مسئله حائز اهمیت می باشد.

نصب و راه اندازی انواع سردخانه

مراحل ساخت سردخانه

 
اولین حرکت در ساخت سردخانه مشخص کردن فضای مورد نیاز است این مسئله حائز اهمیت می باشد. عدم شناخت فضای مورد نیاز برای ساخت سردخانه و همچنین نداشتن اطلاع از دمای مورد نیاز کابین و یا خرید تجهیزات اشتباه می تواند منجر به احداث سردخانه ای شود که پاسخگوی نیازهای مصرف کننده نباشد. توصیه می شود که تمامی فرایندها با دقت و توسط افراد متخصص انجام شود. شما می توانید از تجربیات افراد متخصص و کارشناسان شرکت الکتروبهمن در زمینه نصب و راه اندازی سردخانه استفاده کنید.
 
نصب و راه اندازی سردخانه 

بررسی هزینه ها:

 
اصلی ترین معیار تعیین کننده قیمت ابعاد پروژه و دمای داخل کابین هستند. معیارهای دیگری از جمله کاربرد سردخانه, شرایط آب و هوایی, نوع برق و برند قطعات هستند که در هزینه ی ساخت سردخانه بسیار موثر است.

خرید تجهیزات و قطعات سردخانه:

 
این مرحله بسیار مهم است باید یک لیستی کامل از تمام تجهیزات و لوازم آماده شود تا برای خرید کار راحت تر شود. بعد از آماده شدن لیست لوازم را خریداری کنید. در زمان خرید قطعات و تجهیزات به غیر از قیمت باید به برند و کیفیت قطعات اهمیت داده شود.
 
ساخت سردخانه 

نصب کابین:

 
با توجه به اشکال و ابعاد کابین نصب کردن آن ممکن است از چند ساعت تا چند ماه طول بکشد. معمولا برای نصب سردخانه های کوچک توسط یک تیم دو نفره قابل اجرا است اما برای نصب سردخانه های بزرگتر نیاز به تیم چند نفره و متخصص دارد که با کمک تجهیزات مخصوصی پنل ها را جابه جا کنند.

نصب دیواره ها:

 
برای نصب پنل دیواره ها باید به کمک تراز یا متر لیزری انجام شود. اگر مقداری از دیوراه کچ باشد شاید در پروژه های کوچک خیلی مشخص نباشد ولی در پروژه های بزرگ با ارتفاع بلند کاملا مشخص می باشد.
 

نصب سقف:

 
نصب سقف سردخانه یکی از مشکل ترین مراحل در میان مراحل نصب و ساخت کابین محسوب می شود. اگر ارتفاع کابین زیاد باشد باید از ماشین آلات مخصوص کمک گرفت تا پنل ها را روی دیواره قرار دهیم.
 
 مقاله آموزشی:  تونل انجماد چیست؟
 
ساخت سردخانه صنعتی

کف سردخانه:

 
در کف سردخانه ها معمولا از ساندویچ پنل یا یونولیت استفاده می شود. می توانید از کاشی یا سنگ برای کف کار استفاده کرد با این کار علاوه بر استحکامی که به کف سردخانه می دهد, سردخانه را به عایق کاری و ایزوله بودن به سطح بالاتری می برد. البته این کار باعث بالاتر رفتن هزینه ها می شود. روش رایج دیگری برای پر کردن کف سردخانه ها موجود می باشد و آن استفاده از ورق های آلومینیومی می باشد.
 
این روش از روش های دیگر ساده تر بوده و همینطور بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود البته در این روش عیب هایی وجود دارد هر چه شما ورق ها را محکم چسب کاری کرده باشید باز هم درزهایی وجود دارند. استفاده از کف اپوکسی روشی دیگر است که چند سالی می باشد که در ایران رواج پیدا کرده. مهمترین مزیتی که دارد عایق بندی بسیار عالی آن است همچنین زیبایی و دوام بیشتری دارد.
 

نصب درب:

 
حساس ترین مرحله در ساخت سردخانه نصب کردن درب کابین می باشد. درب ها همیشه باید به گونه ای نصب شوند که کاملا تراز باشد و هیچگونه درزی وجود نداشته باشد. عایق کاری نوارها و درزهای دور درب بسیار حائز اهمیت می باشد. درب های سردخانه باید به بدنه, محکم نصب شوند.

نصب اواپراتور:

 
برای نصب اواپراتور در سقف سوراخ هایی ایجاد می کنید تا پیچ اواپراتورها و لوله های ورود و خروج مبرد درون آن قرار می گیرد.
 
 

 عایق بندی و چسب کاری سردخانه:

 
حساس ترین و مهمترین مرحله از نصب سردخانه می باشد.
 
سردخانه

نصب چراغ روشنایی:

 
برای روشنایی در سردخانه حتما از لامپ هایی استفاده کنید که در برابر دمای پایین و رطوبت مقاومت کند. معمولا استفاده از این مدل لامپ ها صرفه ی اقتصادی ندارد. برای همین می توان از قاب ها و محافظ برای لامپ های معمولی استفاده کنیم. همینطور مرسوم ترین روش برای ایجاد روشنایی در سردخانه ها استفاده از چراغ های تونلی می باشد.
 

تابلو برق:

 
تابلو برق یکی از مهمترین دستگاه های سیستم برودتی می باشد. تابلو برق برای هماهنگی و فرمان دادن به قطعات برقی و نگهداری از قطعات حساس الکترونیکی و همینطور مدار ها می باشد. تابلو برق را در جای مناسبی نصب کنید و به دور از رطوبت باشد.
 

برای ساخت سردخانه باید پارامتر های زیر را در نظر گرفت:

 
ساخت انواع سردخانه 
 
·نوع کاربری سردخانه (سردخانه زیر صفر یا بالای صفر)

·قیمت ساندویچ پانل با توجه به ضخامت و برند آن متغیر است

·هزینه فوندانسیون سردخانه

·هزینه احداث سوله

·قیمت قطعات اصلی سردخانه (کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، اکسپشن ولو)

·متراژ سردخانه

·هزینه ماشین آلات و پالت های استفاده شده در سردخانه

·قفسه بندی سردخانه

·محل قرارگیری سردخانه

·ظرفیت سردخانه (هم از لحاظ ظرفیت سرمایی هم ظرفیت حجم)

·تعیین محدوده محصولاتی که در سردخانه مورد نظر نگهداری می گردند تعیین شرایط نگهداری برای اجرای کامل استاندارد های سردخانه
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم1
مخالفم0
سعید  (سه شنبه 7 دی 1400)
مقاله کاملی در مورد سردخانه آماده کرده بودید. ممنون از شما
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟