آشنایی با انواع یخچال های قصابی ویترینی - الکتروبهمن

آشنایی با انواع یخچال های قصابی ویترینی - الکتروبهمن

آشنایی با انواع یخچال های قصابی ویترینی - الکتروبهمن

یخچال‌های ویترینی در طرح ‌ها و سایزهای متفاوتی ساخته می ‌شوند.

  آشنایی با انواع یخچال های قصابی ویترینی

  
 
امروزه در اکثر فروشگاه ها یخچال ‌های ویترینی وجود دارد. در این میان قصابی ‌ها و فروشگاه ‌های مواد غذایی زنجیره‌ ای مدت هاست که از یخچال‌ قصابی ویترینی استفاده می کنند و استقبال زیادی هم به آن نشان می‌ دهند. چون این سبک یخچال‌ ها به شکل ایستاده یا خوابیده طراحی شده اند و به طور معمول از هر دو طرف دارای شیشه سکوریت می باشند که ظاهری زیبا به فروشگاه می دهد که محصولات گوشتی و پروتئینی را در معرض نمایش قرار می ‌دهد.
یخچال‌ های ویترینی در طرح ‌ها و سایزهای متفاوتی ساخته می ‌شوند. برای خرید این مدل یخچال ها برای فروشگاه خود لازم است مواردی ضروری را در نظر بگیرید.
انواع یخچال های قصابی 
 
 مقاله آموزشی: 
برج خنک ‌کننده هیبریدی چیست

آشنایی با انواع یخچال قصابی و مهم بودن آن

محصولات گوشتی در دسته محصولات غذایی هستند که به دما حساسیت نشان می دهند. بافت پروتئینی گوشت حیوانات به خاطر رطوبتی که دارد، و همچنین به خاطر اینکه منبع غذایی خوبی به حساب می‌ آید، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ ها و باکتری‌ ها محسوب می‌ شود.

علت محبوبیت یخچال ویترینی چیست؟

یخچال ‌های قصابی در شکل های متفاوتی تولید می‌ شوند؛ که محبوب‌ ترین نوع این یخچال ها قصابی ویترینی می باشد.

دلیل محبوبیت این مدل یخچال ها:

·داشتن ظاهری زیبا: در ساختن یخچال‌ های ویترینی معمولا از ورقه ‌های استیل و شیشه ‌های نشکن و شفاف (سکوریت) استفاده می‌ شود؛ که ظاهری بسیار شیک به فروشگاه شما می دهد.

·در دسترس بودن محصولات پروتئینی در فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای: در فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای انتخاب محصول می تواند به عهده مشتری باشد. طراحی یخچال ‌های ویترینی به شکلی است که این دسترسی را به خوبی برای خریدار ایجاد می‌ کند.
 
فضای کمتری در فروشگاه های کوچک اشغال می کند: در فروشگاه های کوچک فضای کمتری وجود دارد. به همین خاطر هرچقدر که یخچال خریداری شده فضای کمتری را اشغال کند، برای خریدار ارزش بیشتری دارد.

· تولید این مدل یخچال در طراح‌ های مختلف: یخچال‌ های ویترینی برای قصابی‌ ها مناسب است که در طرح‌ های متفاوتی تولید می ‌شوند.

بالا بودن ظرفیت نگهداری محصولات: برخلاف ظاهر کوچک ‌تری که یخچال‌ های ویترینی دارند، ولی برای ذخیره ‌سازی محصولات فضای بالایی را در اختیار شما قرار می دهند استفاده از یخچال‌ های طبقه بندی شده می‌ تواند ظرفیت ها را چند برابر کند.

·ظرفیت سرمایشی مناسب: یکی از مهم‌ ترین ملاک‌ ها در خرید یخچال قصابی ظرفیت سرمایشی مناسب آن است. یخچال‌ های قصابی ویترینی ظرفیت سرمایشی بالایی دارند؛ که آن‌ ها را برای نگهداری از محصولات پروتئینی و گوشتی به گزینه‌ ای ایده آل تبدیل می‌ کند.
 

نکات مهمی که قبل از خرید یخچال های ویترینی باید بدانید

یخچال ویترینی برای گوشت 
 
اگر می خواهید یک یخچال ویترینی مناسب برای نگهداری محصولات گوشتی خریداری کنید باید مواردی را در نظر بگیرید.
 
 

مهم‌ترین نکات در خرید یا سفارش یخچال ویترینی که باید رعایت شود:

اندازه‌ی یخچال قصابی ویترینی

مهم‌ ترین ملاک انتخاب برای فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای و همچنین فروشگاه‌ های قصابی کوچک، ظرفیت و اندازه‌ ی یخچال ویترینی است. این یخچال‌ ها در ابعاد متفاوتی در دسترس هستند. انتخاب نوع یخچال و ابعاد آن بستگی به فضای فروشگاهی شما و ظرفیت فروش شما دارد. قبل از اینکه اقدام به انتخاب و خرید یخچال کنیم، باید ببینیم که میزان فروش این فروشگاه قصابی به صورت روزانه یا هفتگی چقدر است؟
 
قرار است محصولات گوشتی را برای چه مدتی ذخیره کند؟ و با توجه به این‌ها به چه یخچالی و با چه ظرفیتی نیاز دارد؟ در فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای میزان فروش بیشتر بوده، در نتیجه میزان گوشتی که باید ذخیره شود نیز بیشتر خواهد بود. به همین خاطر مشخص است که به یخچال قصابی ویترینی بزرگ‌ تری و با ظرفیت ذخیره‌ سازی بالا تری نیاز خواهید داشت.

ظرفیت سرمایشی یخچال ویترینی و دمای عملکردی آن

بهترین مارک یخچال قصابی 
 
 
یخچال‌ های ویترینی نیز مثل سایر یخچال‌ های صنعتی در دو نوع یخچال‌ های زیر صفری و بالای صفری تولید می‌ شوند. انتخاب نوع یخچال بستگی به نوع محصولی دارد که قصد نگهداری آن را دارید. اگر قرار است محصولات گوشتی منجمد را در یخچال نگهداری کنید، به طبع نیاز به یک یخچال زیر صفری دارید.
 
اما اگر هدفتان عرضه‌ ی محصولات گوشتی گرم است؛ بهترین انتخاب یک یخچال بالای صفری است. نکته‌ ی دیگر در این بحث ظرفیت سرمایشی یخچال است. بین ظرفیت سرمایشی یخچال و ابعاد و ظرفیت نگهداری آن نیز باید یک تناسب صحیحی وجود داشته باشد. پایین بودن ظرفیت سرمایشی یخچال از حد متعادل آن منجر به بالا رفتن دمای محصولات خواهد شد؛ که نتیجه‌ی آن فاسد شدن و از دست رفتن کیفیت محصولات است.
 
همچنین خریداری یک یخچال با ظرفیت سرمایشی بالا اگرچه خیالتان را از خطرات احتمالی راحت می‌ کند، اما به معنای صرف هزینه‌ ی اولیه اضافی در هنگام خرید یخچال قصابی ویترینی است.
 
 مقاله آموزشی:  سردخانه چیست؟

مدل طراحی یخچال ویترینی قصابی

طراحی یخچال قصابی 
 
 
مقاله آموزشی:  تونل انجماد چیست؟  
 
یخچال‌ های که در فروشگاه های قصابی‌ مورد استفاده قرار می‌ گیرند، بستگی به نوع محصول دارد. در قصابی ‌هایی که گوشت گرم فروخته می شود، یخچال‌ های قصابی ویترینی به چنگک‌ های نگهداری لاشه مجهز هستند. در واقع طراحی این یخچال ها به گونه‌ ای است که بتوان چند لاشه گوشت را به راحتی در داخل آن آویزان کرد.
 
به این دسته از یخچال‌ های ویترینی یخچال های قصابی لاشه خور نیز گفته می شود. در فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای و همینطور قصابی ‌های بزرگ، ممکن است محصولات گوشتی به صورت بسته بندی شده و آماده به فروش برسند. در این صورت دیگر به چنگک آویزان کردن لاشه نیازی نمی باشد. به جای آن می‌ توان یخچال را به صورت طبقه‌ بندی شده طراحی کرد.
 
که ظرفیت نگهداری بیشتری را در اختیار شما می گذارد. بعضی از یخچال ‌های ویترینی ترکیبی از دو نوع  یخچال می باشند. به نحوی که در آن‌ ها فضایی برای آویزان کردن لاشه در نظر گرفته می شود و بخش دوم هم طبقه ‌بندی می شود و برای نگهداری محصولات بسته ‌بندی استفاده می شود.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟