ساخت سوله با سردخانه در سراسر ایران 09156152857 - الکتروبهمن

ساخت سوله با سردخانه در سراسر ایران 09156152857 - الکتروبهمن

ساخت سوله با سردخانه در سراسر ایران 09156152857 - الکتروبهمن

سوله سردخانه برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی ساخته می شوند. مواد غذایی فساد پذیر هستند. بدین معنی که بسته به نوع مواد غذایی بعد از یک یا چند روز قابل خوردن نیستند و فاسد می شوند.

ساخت انواع سوله سردخانه با قیمتی عالی

سوله سردخانه برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی ساخته می شوند. مواد غذایی فساد پذیر هستند. بدین معنی که بسته به نوع مواد غذایی بعد از یک یا چند روز قابل خوردن نیستند و فاسد می شوند. دلیل فساد مواد غذایی انواع میکروب، باکتری، کپک و سایر موجودات ذره بینی هستند که غذا را مصرف کرده و تولید سم می کنند. لذا برای نگهداری طولانی مدت غذا باید جلوی فعالیت این موجودات را گرفت. یکی از روش های مقابله تغییر دمای محل نگهداری مواد غذایی است. این دما باید بالاتر یا پایینتر از حد تحمل موجودات باشد.

ساخت انواع سوله سردخانه

گرمای بالاتر سبب پخته شدن مواد غذایی می گردد. لذا روش کارآمد پایین آوردن دما می باشد. برای همین منظور از سردخانه استفاده می شود. 

بیشتر بخوانید: ساخت سردخانه میوه در ارومیه

انواع سوله سردخانه

دسته بندی های مختلفی برای سردخانه وجود دارد. از زمان تا نوع مواد قابل نگهداری در هر سردخانه. یکی از انواع سازه که برای ساخت سردخانه به کار می رود استفاده از سوله است. در ذیر چند مورد از دسته بندی های سوله سردخانه آورده شده است.

سوله سردخانه موقت یا گمرکی: این سردخانه برای نگهداری موقت مواد غذایی استفاده می شود. زمان نگهداری مواد غذایی از یک روز شروع می شود و تا دو هفته می تواند ادامه داشته باشد. دمای این سردخانه می تواند بالای نقطه انجماد باشد و یا مدل انجمادی مواد بطور کامل منجمد شود. لذا ساخت سوله سردخانه باید بر اساس نوع کاربری آن باشد.

سوله سردخانه دراز مدت: در این نوع سردخانه مواد غذایی از چند روز تا چند ماه نگهداری می شوند. سوله سردخانه باید بر اساس نوع مواد غذایی و مدت نگهداری ساخته شود. میوه های حساس مانند آلبالو و گیلاس در دمای 1 درجه سانتیگراد تا یک هفته و سیب در دمای صفر تا 1- درجه تا 240 روز قابل نگهداری هستند. گوشت و مواد فساد پذیر می بایست در تونل انجماد و دمای 35- درجه منجمد شود. گوشت در دمای 18- درجه می تواند تا یکسال نگهداری شوند. پس هر نوع مواد غذایی دمای خاص خود را طلبیده و زمان متفاوتی را در سوله سردخانه سپری می کند.

سوله سردخانه بالای انجماد: این نوع سوله برای نگهداری میوه و سبزی استفاده می شود. دمای این سردخانه ها تا صفر می تواند پایین بیاید. همانطور که گفته شد میوه و سبزی در دمای بالای انجماد می تواند طبق جدول سرمایش آنها نگهداری شوند. توجه فرمایید طراحی این سردخانه برای دمای بالای صفر است. این سردخانه یا توان زیر صفر ندارد یا در صورت استفاده زیر صفر از آن سبب خرابی آن می شود.

سوله سردخانه انجماد: این سردخانه که زیر صفر نیز نام دارد برای نگهداری گوشت و سایر مواد غذایی در دمای انجماد ساخته می شوند. دمای این سردخانه ها قابل تنظیم است و می توان برای دمای بالای انجماد نیز از آن ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی

اجزاء سرمایشی سوله سردخانه

اجزاء سرمایشی سوله سردخانه

موتور: این وسیله برقی تامین کننده انرژی و حرکت دهنده کمپرسور می باشد.

کمپرسور Compressor: کمپرسور به معنای فشرده کننده است. در سیستم سرمایش گاز برای افزایش فشار و کنترل دما متراکم می شود. این وظیفه بر عهده کمپرسور است.

گاز Gas: در سیستم سرمایش گازی DX ماده ای که برای سرمایش سردخانه به کار میرود گاز است. این گاز میتواند ازت یا فرئون باشد. گاز فرئون مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند. پاره شدن لایه اوزون از عوارض استفاده از این گاز است. ازت اثرات تخریبی کمتری دارد و تا بیست سال می تواند در سیستم فعال باقی بماند.

کندانسور Condenser: گازی که در سیستم سرمایش در در حال حرکت است گرم می شود. این گاز در کندانسور خنک می گردد و به چرخه باز می گردد.

اواپراتور Evaporator: این وسیله نقش خنک کننده داخلی را برای سوله سردخانه بازی می کند. این دستگاه هوای سرد حاصل از گاز را به داخل اتاقک خود منتقل کرده و از آنجا به محیط می دمند.

ترموسوییچ Thermo Switch: این قطعه کنترل کننده الکتریکی خودکار برای تنظیم دما در سردخانه است. با گرم و سرد شدن اتاق فرمان قطع و وصل سیستم را می دهد.

شیر انبساط Expansion valve: وظیفه پاشش یکنواخت گاز را به اواپراتور دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟