تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی - الکتروبهمن

تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی - الکتروبهمن

1400/12/2 196 0

تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی - الکتروبهمن

این مدل از کمپرسورهای پیستونی بیتزر درایو باز، دارای سیل حلقوی کشویی با کیفیت بالا در انتهای درایو می باشند. این شامل یک قطعه چرخشی و یک واحد ثابت است. این دستورالعمل تعمیر و نگهداری جایگزین سیل شافت است.

تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی

برای ساخت انواع سردخانه باقیمتی مناسب کافیست با شماره 09156152857 تماس حاصل کنید.

مقاله آموزشی: مراقبت و تمیز کردن کندانسور هوا خنک

کمپرسورهای مدل:

2(Y) .. 4N.2(Y)

W2TA .. W4NA

این مدل از کمپرسورهای پیستونی بیتزر درایو باز، دارای سیل حلقوی کشویی با کیفیت بالا در انتهای درایو می باشند. این شامل یک قطعه چرخشی و یک واحد ثابت است. این دستورالعمل تعمیر و نگهداری جایگزین سیل شافت است.

تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی

کلیه کارها روی سیستم های کمپرسور و برودتی فقط توسط پرسنل تبرید انجام می شود که در کلیه کارها آموزش دیده و راهنمایی شده اند. مهارت و دانش تخصصی پرسنل تبرید مطابق با دستورالعمل های معتبر مطابقت دارد.

بازرسی از سیل شافت Inspection of the shaft seal

بازرسی قسمت سیل شفت به طور کلی لازم نیست. با توجه به افزایش قابلیت اطمینان عملیاتی، توصیه می شود در رابطه با تغییر روغن، عیوب موجود در روغن و همچنین در فواصل منظم هنگام کار با دمای بالای دیسچارج و دمای روغن، سیل را بررسی کنید. توجه ویژه ای به ترک های حلقه O رینگ و همچنین رسوبات سایش، تغییر فرم مواد، آبکاری کربن روغن و مس در حلقه آب بندی کنید. میزان نشت روغن 0.05 cm3 در ساعت در میزان قابل تحمل است.

علت خرابی های احتمالی Possible failure causes

عدم روغنکاری

روغن کافی نیست

غلظت بالای مبرد در روغن

علت فرسودگی شدید چرخ دنده ها

نسبت زیاد آلودگی در روغن

علل نشت در انتهای درایو

لقی محوری بیش از حد بزرگ میل لنگ

کشش تسمه بیش از حد بالا

شکاف تسمه

دلیل سخت شدن و ترک خوردگی حلقه های O و / یا روغن کربن

گرمای بیش از حد

علل ایجاد لرزش های شدید

-نصب نادرست اتصال کوپل یا قرقره درایو

پولی به اندازه کافی صاف نیست

پولی یا کوپلینگ جابجا شده

 حذف Removal

مقاله آموزشی: ساخت سردخانه در بوشهر

 تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر

 تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر

سیل های شافت با توجه به مبرد و روغن متفاوت است. سیل شفت مورد نیاز را مطابق لیست قطعات یدکی مربوطه انتخاب کنید (2 کمپرسور سیلندر پیستونی: KE-130 و 4 سیلندر: KE-140).

 آماده سازی Preparation

 ابزار Tools

اسپانرها

دهانه شش گوش

قفل پیچ شش ضلعی شش گوش

چکش پلاستیکی

قلاب برای جدا کردن واحد چرخش

خراش دهنده و صاف کننده برای از بین بردن واشر باقی مانده است

صاف کننده ای برای صاف کردن سطح شافت

مقاله آموزشی: راه اندازی انواع سردخانه در مشهد

برداشتن سیل شفت Removing the shaft seal

حذف:

پولی متحرک و موتور یا هوزینگ کوپلینگ، کوپلینگ و خار موازی پیچ های ثابت پوشش سیل را شل کنید. به یاد داشته باشید که فنر سیل شافت نیرو وارد می کند!

در صورت لزوم، پوشش سیل را با چکش پلاستیکی رها کنید.

واحد ثابت را جدا کنید.

واشر باقی مانده را بردارید.

واحد چرخش را از روی شافت به دقت بکشید. بنابراین:

کمپرسور 2 سیلندر: قلاب ها را در پشت واحد چرخش قرار دهید.

کمپرسور 4 سیلندر: قلاب ها را برای جدا کردن در شیار قرار دهید.

توجه! آسیب احتمالی به سطح شافت! در هنگام بیرون کشیدن، واحد چرخان را خم نکنید و پین را نکشید!

نصب Mounting

 توصیه می شود در رابطه با تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر، میزان محوری میل لنگ را نیز بررسی کنید. 

آماده سازی Preparation

 کمپرسور بیتزر

ابزارهای آماده را همانطور که شرح داده شده نگه دارید. محفظه سیل شفت، فلنج و شافت را کاملاً تمیز کنید. با دقت هرگونه آلودگی را حذف کنید. در صورت لزوم سطح آن را با پارچه صاف و خیس شده در روغن صاف کنید.

هنگامی که مشکوک به فرسودگی قطعات درایو (روغن آلوده، رسوبات قوی) هستید، نیاز به تعویض کمپرسور یا تعمیرات اساسی را در نظر داشته باشید.

قطعات تعویض را آماده را نگه دارید

سیل شفت مناسب برای مبرد را انتخاب کنید.

سیل تعویضی باید در بسته بندی محافظ تا قبل از نصب باقی بماند تا از آسیب دیدن جلوگیری شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به حلقه های کشویی، انجام مراقبت دقیق نیز ضروری است.

واحد ثابت و چرخان را با هم تعویض کنید (سیل کامل شافت).

به هیچ وجه از حلقه های قدیمی او رینگ O استفاده نکنید!

سیل شفت را در موارد زیر عوض کنید

سایش قوی روی رینگ گرافیتی

آبکاری مس

رسوبات کربن روغن

نصب سیل شافت Mounting the shaft seal

حلقه کشویی، حلقه های O او رینگ و شافت را با روغن تبرید تمیز روغنکاری کنید. با این حال، سطح واشر یا سطح فلنج را روغن نزنید!

سوار کردن واحد چرخان Mounting the rotating unit

واحد چرخش را با حرکت چرخش سبک بر روی شافت به داخل بفرستید.

پین درایو باید توسط قفل داخل شیار مربوطه قفل شود.

واحد چرخان را حل دهید تا در مقابل شانه در شافت قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: چگونه قیمت یک سردخانه را محاسبه کنیم؟ 

نصب واحد ثابت Mounting the stationary unit

نصب واحد ثابت Mounting the stationary unit

 پیچ های اتصال را به طور مساوی و به ترتیب بر روی محور گشتاور محکم کنید (گشتاور محکم کردن 40 نیوتن متر).

نصب لوله تخلیه (اختیاری)

درپوش لوله تخلیه را جدا کنید.

از طریق لوله تخلیه می توان سرریز روغن را اندازه گیری کرد.

لوله می تواند به عنوان یک تله شکل بگیرد

به عنوان محافظی در برابر نشت هوا به سیستم عمل می کند.

کارکرد سیل شفت

در دوره کارکرد سیل شفت جدید ممکن است افزایش نشت روغن (حدود 250 ساعت) رخ دهد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر