آشنایی با سردخانه متحرک و کاربرد سردخانه متحرک - الکتروبهمن

آشنایی با سردخانه متحرک و کاربرد سردخانه متحرک - الکتروبهمن

آشنایی با سردخانه متحرک و کاربرد سردخانه متحرک - الکتروبهمن

سردخانه متحرک برای این طراحی شده اند که به راحتی با لیفتراک و یا جرثقیل حمل می شوند. این سردخانه ها دارای تجهیزاتی مثل قلاب ها و جایی برای قرارگیری شاخک لیفتراک هستند.

آشنایی با سردخانه متحرک و کاربرد سردخانه متحرک 

یکی از مهم ترین وسیله هایی که در صنایع متنوع مورد استفاده قرار می‌ گیرد سردخانه متحرک است. این وسیله در ابعاد و اندازه های متنوعی تولید می شود که شما می ‌توانید بر اساس صنایع خود یکی از آن ها را خریداری کنید. سردخانه های متحرک و سردخانه ثابت برای نگهداری مواد غذایی میوه جات و سبزی ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند که شما قادر خواهید بود در بین انواع برند های تولیدی سردخانه های متحرک یکی را که شناخته شده تر است خریداری کنید.

مقاله آموزشی: چگونه قیمت یک سردخانه را محاسبه کنیم؟

ساخت سردخانه متحرک

موقعی که نیاز به ساخت یک سردخانه کوچک یا متوسط داریم اما می‌خواهیم آن را در یک سوله یا یک فضای بزرگ راه‌اندازی کنیم از سردخانه کانکسی یا متحرک کمک می‌ گیریم. در این نوع به جای استفاده از دیوارهای اتاق از کانکس یا سازه‌ های فلزی استفاده می ‌کنیم ک برای نگهداری انواع گوشت، میوه، دارو و هر نوع ماده فاسد شدنی مورد استفاده قرار گرفته است. 

 سردخانه متحرک برای این طراحی شده اند که به راحتی با  لیفتراک و یا جرثقیل حمل می شوند. این سردخانه ها دارای تجهیزاتی مثل قلاب ها و جایی برای قرارگیری شاخک لیفتراک هستند. سردخانه کانکسی یک گزینه عالی برای نگهداری مواد غذایی و دارویی در دمای بالای صفر و زیر صفر است. سردخانه کانکسی  در حجم مفید ۱۰متر مکعب تا ۴۰ متر مکعب تولید می شود.

کاربرد سردخانه متحرک 

یکی از مهم ترین و اصلی ‌ترین کاربردهایی که سردخانه های متحرک دارند این است که قابلیت حمل خواهند داشت. شما قادر خواهید بود که بر اساس حجم سردخانه آن ها را به راحتی جا به جا کنید و به مکان دیگر منتقل کنید. کاربرد اصلی این سردخانه برای نگهداری مواد غذایی است که از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. با رعایت چند قانون اساسی در مورد ایمنی مواد غذایی و انتخاب کردن واحد مناسب قادر خواهید بود که از راحتی این سردخانه ها و قابل حمل بودن آن ها لذت ببرید. لوازم و قطعات سردخانه وزن سبکی دارد و همین کار جا به جایی آن را آسان تر می سازد.

سردخانه های متحرک در دو نوع متنوع تولید می ‌شوند یکی از آن ها زیر صفر درجه و یکی دیگر بالای صفر درجه است. سردخانه هایی که بالای صفر درجه هستند ارزان تر از دیگر نمونه ها هستند. ولی آن ها به صورت کلی توانایی فشرده کردن و سرد سازی مواد غذایی را ندارند و دلیل اصلی این کار آن است که آن ها از دمای هوای محیطی که در آن قرار دارند استفاده خواهند کرد تا دمای داخلی را تغییر دهند. این نمونه سردخانه ها برای مسافرت در جاده و یا مسافرت های کوتاه که درون آن ها نیاز است وسیله ها و مواد غذایی را در مدت زمان طولانی نگهداری کنید گزینه بسیار عالی هستند.

مقاله آموزشی: آشنایی با سردخانه خرما

مزیت های سردخانه متحرک 

طراحی و اجرای انواع سردخانه

1)آن ها به راحتی جا به جا می شوند و همین مورد یکی از مهم ترین مزیت های سردخانه های متحرک است.

2)مواد داخلی درون این سردخانه ها در دسترس است و همین ویژگی آن ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی هایشان به شمار می رود تا کاربر به راحتی از آن ها استفاده کند.

3)تنوع در اجرای این سردخانه از دیگر مزیت ها و قابلیت هایشان به شمار می رود.

4)سرعت تولید آن ها بسیار بالا است، شما می توانید آن ها را با بهترین ویژگی و قابلیت سفارش دهید تا در کمترین بازه زمانی برایتان تولید و راه اندازی کنند.

5)امکان انتخاب کردن ظرفیت و حجم مورد نیاز برای خرید این سردخانه یکی از دیگر ویژگی ها و قابلیت های آن است.

6)بدنه آن بسیار مقاوم است و درصورت جا به جایی خیالتان راحت خواهد بود که به آن آسیبی وارد نمی شود.

سردخانه ی کانکسی یا متحرک در کجاها کاربرد دارد؟

بیشترین کاربرد این مدل از سردخانه های کانکسی یا کلد روم‌ ها در صنایع پروتینی، صنایع لبنی، میوه و صنایع دارویی است. با توجه به آنکه شرایط نگهداری هر کدام از این محصولات با یکدیگر متفاوت است، نحوه ساخت سردخانه در آن‌ها متفاوت خواهد بود.

دمای مطلوب کلد روم یا همان سردخانه ی کانکسی به نوع محصولی که در آن نگهداری می‌ شود بستگی دارد. به طور مثال برای نگهداری گوشت به دمای زیر صفری نیاز است، در حالی که برای نگهداری بعضی میوه ‌ها دمای 3 تا 5 درجه بالای صفر مطلوب خواهد بود.

مقاله آموزشی: نصب و راه اندازی انواع سردخانه

تجهیزات اصلی مورد استفاده در ساخت سردخانه:

خرید سردخانه متحرک

کمپرسور، که وظیفه آن افزایش فشار مبرد است.

کندانسور، که وظیفه آن انتقال گرمای مبرد به محیط بیرون است.

دستگاه انبساط، که وظیفه آن ایجاد افت فشار در مبرد است.

اواپراتور، که وظیفه آن انتقال گرمای محیط سردخانه به مبرد است.

دستگاه‌های کنترلی و ایمنی، مثل فیلترها، شیرهای سرویس و اطمینان و تابلو برق و...

طرح توجیهی سردخانه ای که قصد احداث آن را دارید ، باید شامل موارد فنی ، مالی و اقتصادی باشد. در این طرح توجیهی باید کلیه هزینه ها و درآمدهای طرح را در نظر بگیرید ، از هزینه های قبل از بهره برداری گرفته تا هزینه های جاری فعالیت سردخانه. طرح های توجیهی معمولا فرم های مخصوصی دارند که باید کلیه اطلاعات در قسمت های مربوطه قرار گیرد. 

معمولا یک طرح توجیهی مناسب و کامل دارای اطلاعات مربوط به موارد زیر است:

زمین

باید کلیه مشخصات زمین مورد نظر برای احداث سردخانه مثل مساحت و قیمت آن در طرح توجیهی اشاره شود. آدرس زمین و منطقه جغرافیایی زمین از دیگر مواردی هستند که باید به آن ها اشاره کنید.

محوطه سازی

از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کنید، مدت زمان لازم و هزینه مورد نیاز برای محوطه سازی است. محوطه سازی شامل خاک برداری، تسطیح، دیوار کشی و حصارکشی، راه سازی و ایجاد فضای سبز است.

تجهیزات

تجهیزات مورد نیاز برای احداث سردخانه به انواع تجهیزات فنی، اداری و حمل و نقل تقسیم بندی می شوند. تجهیزات فنی شامل تجهیزاتی نظیر کندانسور، کمپرسور و مخازن هستند. تجهیزات اداری شامل میز و صندلی، کامپیوتر و لوازم آشپرخانه است. تجهیزات دیگری مثل وانت بار، لیفتراک و کامیون برای سردخانه لازم هستند که اطلاعات مربوط به نوع، مدل و قیمت آن ها را باید در طرح توجیهی بنویسید.

اطلاعات مالی

اطلاعات مالی از قسمت های بسیار مهم طرح کسب و کار است که باید وارد آن شود. اطلاعات مالی طرح کسب و کار شامل موارد بسیار مهمی از جمله سرمایه در گردش، سود، هزینه، دوره بازگشت سرمایه و بازدهی سرمایه گذاری است. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم1
مخالفم0
قربانی  (سه شنبه 7 دی 1400)
سلام سایت خوبی دارید. مطالب عالی در مورد ساخت سردخانه متحرک نوشتید عالیه
پرسش
موافقم1
مخالفم0
فرهادی  (سه شنبه 7 دی 1400)
ساخت سردخانه متحرک موضوع بسیار جالبیه
پرسش
موافقم1
مخالفم0
شمس  (سه شنبه 7 دی 1400)
سردخانه متحرک چقدر مزیته داره.
پرسش
موافقم1
مخالفم0
کریمی  (سه شنبه 7 دی 1400)
خداقوت بنده یکی از مشتریان سایت الکتروبهمن هستم. کیفیت کارشون عالیه
پرسش
موافقم1
مخالفم0
محمد  (چهارشنبه 8 دی 1400)
مطالب آموزنده ای در مورد احداث سردخانه نوشته بودید.
پرسش
موافقم1
مخالفم0
قنبر  (چهارشنبه 8 دی 1400)
کاربرد سردخانه متحرک خیلی زیاده
پرسش
موافقم1
مخالفم0
رحیم  (چهارشنبه 8 دی 1400)
سردخانه های ثابت برای نگهداری مواد غذایی خیلی مناسبه من از سردخانه ثابت استفاده کردم خیلی خوب بود
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟