ساخت و قیمت سردخانه در مشهد 09156152857 - الکتروبهمن

ساخت و قیمت سردخانه در مشهد 09156152857 - الکتروبهمن

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که بسیاری از فروشگاه داران مواد غذایی و افرادی که قصد نگهداری مواد غذایی و تجهیزات در سلامت کامل هستند، ساخت و نصب سردخانه در مشهد است.

ساخت و راه اندازی انواع سردخانه در مشهد

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که بسیاری از فروشگاه داران مواد غذایی و افرادی که قصد نگهداری مواد غذایی و تجهیزات در سلامت کامل هستند، ساخت و نصب سردخانه در مشهد است. در صورتی که بتوانید به بهترین شکل یک سردخانه برای خود، خریداری کنید، به بهترین شکل می توانید، بیشترین بهره وری را از فضای آن داشته باشید.

ساخت و راه اندازی انواع سردخانه در مشهد

ابتدا با این صنعت و تکنولوژی آشنایی کامل پیدا کنید تا بتوانید نظارت کافی و مناسبی را به ساخت و راه اندازی سردخانه در مشهد یا هر شهری که هستید، برای خود داشته باشید.

برای سفارش طراحی و ساخت سردخانه در مشهد با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. شماره تماس: 09156152857 

نکاتی که باید درباره طراحی و ساخت سردخانه در مشهد بدانید

یکی از مهم ترین عواملی که تعیین کننده هزینه ساخت سردخانه در مشهد است. در طراحی انواع سردخانه ها همواره نکات بسیاری وجود دارد که بستگی مواردی مانند موادی که می خواهید در آن نگهداری کنید و فضایی که برای این سیستم در نظر گرفته و عوامل وابسته به این موارد دارد.

مقاله آموزشی: چگونه قیمت یک سردخانه را محاسبه کنیم؟

چه چیزی می خواهید در سردخانه نگهداری کنید؟

خب قطعا شما زمانی که تصمیم به ساخت سردخانه در مشهد، گرفتید، ابتدا مواد غذایی که قصد نگهداری آن را دارید، انتخاب کرده اید. برخی در این مورد تصور می کنند که با احداث سردخانه در مشهد، می تواند سفارشات کلان برای نگهداری هر نوع مواد غذایی و مواد آزمایشگاهی را گرفته و درآمدهای بسیار زیادی در این زمینه بدست آورند. اما مهم ترین نکته برای خرید سردخانه در مشهد یا هر شهر دیگر آن به صورت کاملا باکیفیت، انتخاب یک نوع مواد غذایی برای نگهداری آن و اجرای اصولی سردخانه بر اساس آن می باشد.

منظور ما از نگهداری یک نوع ماده غذایی، مثل نگهداری فقط مرغ یا گوشت نمی باشد. مواد غذایی در این بابت براساس دمایی که باید نگهداری شوند، دسته بندی می شوند و کلی ترین دسته بندی آن ها، بر اساس نگهداری در دمای بالای صفر درجه و دمای کمتر از صفر درجه است.

ساخت و اجرای سردخانه صنعتی در مشهد

ساخت و اجرای سردخانه صنعتی در مشهد

در صورتی که تصمیم به ساخت سردخانه در مشهد دارید، قطعا مکان آن را مشخص کرده اید. اما نکته ای که در این زمینه باید بدانید این است ابتدا تمام این سوالات را برای خود پاسخ داده و سپس با یک کارشناس خبره در زمینه اجرا و طراحی سردخانه صحبت کرده و بعد برای هر کدام از این سوالات و پاسخ به آن ها، تصمیم گیری کنید.

به عنوان مثال سعی کنید مکانی را برای سردخانه در نظر بگیرید که زیر نور مستقیم آفتاب نباشد، مثلا مکانی مانند سوله یا فضای سرپوشیده. البته پاسخ این سوال به موادی که قصد نگهداری آن را دارید، بستگی دارد که می تواند به مقدار فضای در نظر گرفته نیز، تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

اصلی ترین نکات در طراحی و ساخت سردخانه مشهد

1) مهم ترین و اساسی ترین نکته در طراحی و اجرای سردخانه در مشهد که باید بدانید این است که تمام بخش های سردخانه با هم ارتباط زیادی دارند به گونه ای که فراموش کردن یکی از آن ها می تواند در آینده شما را دچار مشکل کند. 90 درصد فاکتورهای مهم در ساخت سردخانه مشهد، با پاسخ به سوالات بالا، مشخص و تعیین می شود.

2) سردخانه ها در یک تقسیم بندی به دو دسته سردخانه بالای صفر و زیر صفر تقسیم بندی می شود که در طراحی باید این مورد را حتما در نظر بگیرید.

3) نوع مواد غذایی که قصد نگهداری آن در سردخانه مشهد را دارید، مهم ترین فاکتور در طراحی انواع سردخانه ها است.

4) شرایط آب و هوایی می تواند تاثیر بسیار زیادی در طراحی و ساخت یک سردخانه درجه یک داشته باشد. چون بسته به فشار آب و هوای منطقه، مقدار مشخصی را برای تبادل هوای سردخانه با بیرون در نظر می گیرند.

5) ضخامت عایق روی دیوارها اهمیت زیادی در این موضوع دارد و در مورد انجماد عمیق، معمولاً ضخامت لایه عایق بیشتری اعمال می شود.

6) مقدار عایق بندی دیوارهای جدا شده نکته بسیار مهمی است باید در نظر گرفته شود.

7) درب سردخانه باید دارای قالب نگهدارنده دما باشد و همچنین باید در دمای اتاق های سردخانه و گاها زیر 0 درجه سانتیگراد (به ویژه در اتاق های یخ زدگی عمیق) نصب شود تا درب منجمد نشود. علاوه بر این، برای جلوگیری از تجمع یخ در زیر و کف زمین، لازم است سیستم گرمایش از کف در اتاق های یخ زده و سردخانه که دمای اتاق آنها کمتر از 0 درجه سانتیگراد است، نصب کنید.

8) محفظه ای را برای تبادل هوا در طراحی سردخانه ها باید در نظر بگیرید. البته در نظر گرفتن این تبادل هوا باید به اندازه کارشناسی شده باشد، چون در صورتی که تبادل هوا، بیش از اندازه باشد، کمپرسورهای سردخانه شروع به کار می کنند و سردخانه بیش از حد سرد شده و ممکن است باعث از بین رفتن مواد غذایی یا همان موادی که در آنجا قرار میگیرد، شود.

9) یک شیر تسکین دهنده فشار تهویه یا یک شیر سرریز برای یکسان سازی فشار بین اتاق سردخانه و هوای اطراف (یکسان سازی فشار دو طرفه) در اجرای سردخانه در مشهد باید در نظر بگیرید. البته که بسته به آب و هوای شهر شما، این موارد ممکن است تغییر کند و نیاز به کارشناسی دقیق تری دارد.

10) در طراحی و ساخت سردخانه ها در مشهد، موضوع فشار هوا را جدی نگیریم ممکن است هوای داخل آن بیش از حد خنک شود و در نهایتا باعث ایجاد برفک ها بر روی سقف و دیواره ها شده و در نهایتا پس از مدتی سیستم سردخانه را دچار خرابی می کند.

11) در طراحی سردخانه برای ورود و خروج خود باید نکاتی را در نظر بگیرید. هنگام ورود و خروج به یک اتاق سردخانه، در صورتی که کارشناسی شده، با دقت کامل و در نظر گرفتن موارد خاص، صورت نگیرد ممکن است هوای زیاد وارد و یا خارج شود. این تبادل هوا می تواند منجر به سناریویی شود که در آن دیگر دمای اتاق سردخانه توسط سیستم تبرید قابل حفظ نباشد و قطعا نیازی به توضیح نیست که هزینه های مصرف برق و انرژی سردخانه در صورت رعایت نکردن این نکات در طراحی ها، چقدر می تواند برای شما افزایش پیدا کند.

12) طبق ایزو 27000، طبق قانونی در این استاندارد وجود دارد، لازم است که یک دستگاه هشدار دهنده در اتاق های سردخانه با حجم بیش از 10 متر مکعب (اتاق هایی که افراد می توانند به آن وارد شوند) نصب شود. هشدارهای این دستگاه باید به گونه ای باشد که شخص کنترل کننده سیستم به راحتی و کسری از ثانیه، متوجه آن شود.

 

مقاله آموزشی: ساخت و نصب سردخانه در زاهدان 

انواع سردخانه ها

سردخانه ها به طور کلی بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی می شود. این فاکتورها عبارت اند از:

دما کاری

حجم و ابعاد

نوع اتمسفر

گاز برودتی مصرفی

نوع کاربری

انواع سردخانه ها بر اساس دمای کاری

بر اساس نوع مواد غذایی که قرار است در این سردخانه ها، نگهداری شود، دمای خاصی را در نظر می گیرند. این فاکتور شاید خیلی در ساخت سردخانه در مشهد، برای شما اهمیت نداشته باشد. چون معمولا سردخانه در یک بازه دمایی قابل استفاده هستند و مواد غذایی که ما استفاده می کنیم نیز در بیشتر موارد در یک بازه دمایی، نگهداری آن ها، تفاوتی نمی کند.

اما به طور کلی انواع سردخانه ها بر اساس دمای کاری عبارت اند از:

1) سردخانه های زیر صفر: این نوع سردخانه را بیشتر برای انجماد محصولات استفاده می شود. گوشت های یخی که در بازار وجود دارد، حاصل حضور در این سردخانه هاست. بازه دمای این نوع سردخانه ها چیزی بین 12- تا 23- درجه سانتی گراد است. بیشتر سردخانه هایی که برای نگهداری گوشت، مرغ، بستنی استفاده می شود، در دمای 18- قرار دارند. اگر قصد اجرای سردخانه در مشهد برای محصولات گوشتی و بستنی هستید، می بایست از سردخانه های زیرصفر درجه استفاده کنید.

2) سردخانه های بالای صفر درجه: مهم ترین تفاوت این نوع سردخانه ها با سردخانه های زیر صفر بازه دمایی است که برای آن، استفاده می شود. معمولا این نوع سردخانه ها دمایی همانند دمای یخچال منزل را دارد، یعنی چیزی حدود 1 تا 6 درجه سانتی گراد، که مناسب ترین دما برای نگه داری مواد غذایی همچون میوه، سبزی، مواد نیم پز و … است. پس در صورتی که قصد نگهداری میوه در طولانی مدت برای فروش در شب یلدا یا شب های عید هستید، بهترین کار استفاده از این نوع سردخانه ها است.

انواع سردخانه ها بر اساس گاز برودتی مصرفی

شما که قصد راه اندازی سردخانه در مشهد را دارید حتما میدانید که یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده سیستم های برودتی گازها، هستند. همان طور که می دانید در فرایند سیستم های برودتی، گاز مبرد نقش بسیار بسیار مهمی را ایفا می کند. حال با توجه به گازی که در سردخانه ها استفاده می شود، آن ها را دسته بندی می کنند:

سردخانه آمونیاکی: اگر از قدمت سردخانه های صنعتی سوال کنید و در مورد گاز مبرد مورد استفاده در آن زمان بپرسید، با گاز آمونیاک یا همان NH3 روبرو می شوید. در سردخانه آمونیاکی از کندانسور نوع تبخیری استفاده می شود و فشار گاز آمونیاک را با فرایندهایی حدود 10 bar کاهش می دهند. 

مقاله آموزشی: انواع یخچال های قصابی ویترینی

مهم ترین ویژگی های این نوع سردخانه ها:

خرید سردخانه در شهد

اثر تبرید مبرد آمونیاک در بالاترین حد خود قرار دارد چون دمای جوش پایینی دارد

سازگاری با محیط زیست

قیمت به صرفه برای استفاده در سردخانه ها

بوی آمونیاک به گونه ای است که به راحتی می توانید نشتی آن را حدس بزنید

هزینه استفاده از گاز آمونیاک به صرفه تر از گازهای r22 و دیگر گازهاست (مناسب برای ساخت سردخانه در مشهد)

چرا از ایجاد کنندهای سرما استفاده می‌کنیم

استفاده از این صنعت یکی از مهم ‌ترین مواردی است که به وسیله آن می‌ توان میزان رشد و پیشرفت یک کشور را اندازه گیری کرد. هر چه میزان واحدهای صنعتی برای نگهداری و انجماد در یک کشور بیشتر باشد، آن کشور از لحاظ قدرت و دانش در نقطه بالاتری نسبت به دیگر کشورها قرار دارد. شاید دلیل این امر را بتوان به میزان دانش بالای مورد نیاز مرتبط دانست. همان طور که گفته شد اولین روش برای نگهداری مواد غذایی استفاده از سیستم تبرید بود؛ از چوب ترموود و تخته osb در ساخت وسایل سرمایش و ایجاد سرما استفاده می شود.

در حال حاضر روش دیگری نیز برای احداث واحدهای صنعتی سردخانه‌ مشهد و دیگر شهرها ایجاد می‌شود. امروزه استفاده از سیستم‌ های سرمایشی برای نگهداری مواد غذایی و غیره به شکل گسترده‌ ای استفاده می ‌شود از یخچال ‌های موجود در خانه ‌ها گرفته تا یخچال ‌های عظیم برای نگهداری میوه جات در حجم بسیار زیاد.

نکته مهم  آن است که ما در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به این وسایل برای نگهداری از مواد غذایی و غیره داریم. لحظه ‌ای در نظر بگیرید هیچ مکان و وسیله ‌ای برای نگهداری از میوه جات و مواد غذایی وجود نداشت، به احتمال زیاد یکی از مشکلات ایجاد شده را می ‌توان عدم استفاده از انواع مواد غذایی و همچنین میوه جات در فصول مختلف سال در نظر گرفت. در سال 1987 بر اساس پروتکلی که در وین امضا شد استفاده از مبردهای تخریب کننده لایه ازون به تصویب رسید و پس از آن استفاده از هر روشی که باعث تخریب لایه ازون شود استفاده نشد.

پس از این توافق نامه روش دیگری برای ایجاد سرمایش در صنعت پدیدار شد، اختراع مبردهای جدید با نام HFC، این مبردها تاثیر تخریبی روی لایه ازون نداشتند اما باز هم یک مشکل بزرگ بر سر راه استفاده از این روش وجود داشت و آن هم پتانسیل بالای این روش در گرم کردن گرمایش کره زمین بود. این روش هم پس از اطلاع از این موضوع استفاده از آن ممنوع شد.

مقاله آموزشی: سردخانه چیست؟

قیمت ساخت سردخانه در مشهد

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های طراحی و ساخت سردخانه در مشهد همین حالا با شماره 09379368949 تماس حاصل کنید.

قیمت ساخت سردخانه در مشهد

یکی از مهم ‌ترین مواردی که باید در هنگام سفارش ساخت یک محیط سرمایش برای نگهداری مواد غذایی و غیره به آن توجه داشت، قیمت آن است. قیمت ساخت سردخانه در مشهد با توجه به تکنولوژی ساخت، نوع محیط، تجهیزات مورد استفاده و غیره  سنجیده می ‌شود. به همین دلیل برای سفارش ساخت باید اطلاعات دقیقی در اختیار سازنده قرار دهید تا بتوان از آن طریق قیمت نهایی محصول را برآورد نماید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
جواد حیدری  (دوشنبه 1 خرداد 1402)
نظری ندارم
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟