مراقبت و تمیز کردن کندانسور هوا خنک - الکتروبهمن

مراقبت و تمیز کردن کندانسور هوا خنک - الکتروبهمن

مراقبت صحیح و اصولی برای اطمینان از طول عمر خوب کندانسورها ضروری است. کندانسورهای کثیف یا آسیب باعث کاهش کارآیی و ظرفیت سیستم می‌ شوند.

مراقبت و تمیز کردن کندانسور هوا خنک

مراقبت صحیح و اصولی برای اطمینان از طول عمر خوب کندانسورها ضروری است. کندانسورهای کثیف یا آسیب باعث کاهش کارآیی و ظرفیت سیستم می‌ شوند.

مراقبت و تمیز کردن کندانسور هوا خنک

در انتخاب راه ‌حل ‌هایی که برای مراقبت و تمیز کردن کندانسور هوا خنک استفاده می ‌شود باید دقت شود. پاک کننده ‌های کلر و مواد تمیز کننده ضد باکتری‌ ها می ‌توانند آسیب بزنند. و باید از استفاده از آن ها جلوگیری کرد. همچنین نباید از پاک کننده ‌های اسیدی استفاده کرد. عدم انجام این امر می‌ تواند باعث تسریع در خوردگی اجزا شود و در نهایت باعث خراب شدن اجزا می شود.

مقاله آموزشی: خنک کننده اضافی کمپرسور بیتزر

 کویل های کندانسور

بسیاری از پاک کننده ‌های کویل کندانسور تجاری در بازار وجود دارد. پاک کننده ‌ها باید به شکلی طراحی شوند که کویل‌ ها را از بین نبرد. پس از اتمام تمیز کردن، کویل‌ ها را باید کاملاً از پاک کننده‌ ها بشویید.

 کویل های کندانسور

دستورالعمل ‌های تولیدی را برای استفاده مناسب دنبال کنید. تعمیر و تمیز کردن معمول کویل‌ ها برای اطمینان از طول عمر اهمیت دارد.

در هنگام تمیز کردن کویل، ماده ‌ای از نوع جاذب باید در زیر منطقه قرار بگیرد. تا تمیز شود و بیشتر قسمت تمیز کننده را تصرف کند. بنابراین هر نوع حمله شیمیایی را به حداقل می ‌رساند.

مواد پاک کننده کویل نباید اجازه دهید که درون تشتک اواپراتور تخلیه شوند. زیرا این امر ممکن است باعث آسیب شود. پس از تمیز کردن کویل، مطمئن شوید که تمام مواد از تشتک اواپراتور DX خارج می‌ شود.

برای اطمینان از طول عمر فقط از پاک ‌کننده ‌های غیرخورنده باید در اجزای کویل استفاده شود. برای تمیز کردن یونیت نباید از پاک‌ کننده ‌های پایه هیدروکربن استفاده شود. استفاده از محلول ‌های سفید کننده به دلیل خاصیت خورنده بالا باید جلوگیری کرد.

تحت هیچ شرایطی مواد تمیز کننده که دارای مواد حاوی موارد زیر است را استفاده نکنید:

مقاله آموزشی: ساخت سردخانه در تبریز

محلول های غیر قابل قبول عبارتند از:

کندانسور هوا خنک

حلال ‌های کلردار Chlorinated Solvents

سفید کننده ها Bleaches

سرکه  Vinegar

آمونیاک  Ammonia

ضد باکتری ‌ها  Anti-Bacterials

نمک ها  Salts

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه باید در فاصله های منظم انجام شود. کویل ‌ها باید حداقل به صورت ماهانه تمیز شوند، احتمالاً بسته به شرایط محیط بیشتر!.

مقاله آموزشی: ساخت و قیمت سردخانه در مشهد 09156152857

رعایت نکات ایمنی

لطفاً تمامی توصیه های ایمنی را که توسط سازنده عامل تمیز کننده ها ذکر شده است، رعایت شود. این موارد شامل لباس‌ های مناسب، دستکش و محافظت از چشم می‌ باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟