عیب یابی کمپرسور اسکرو بیتزر CS - الکتروبهمن

عیب یابی کمپرسور اسکرو بیتزر CS - الکتروبهمن

1400/12/29 215 0

عیب یابی کمپرسور اسکرو بیتزر CS - الکتروبهمن

کمپرسورهای اسکرو بیتزر مدل CS به دو نوع رله محافظ الکترونیکی استاندارد محهز هستند. از سال 2003، SE-E1 به عنوان رله محافظ استاندارد در دو ولتاژ 220/110 مورد استفاده قرار گرفت.

عیب یابی کمپرسور اسکرو بیتزر CS

کمپرسورهای اسکرو بیتزر مدل CS به دو نوع رله محافظ الکترونیکی استاندارد محهز هستند. از سال 2003، SE-E1 به عنوان رله محافظ استاندارد در دو ولتاژ 220/110 مورد استفاده قرار گرفت. یک رله محافظ به عنوان آپشن ،SE-E2 برای کاربردهای VFD و سافت استاتر استفاده می شود. رله SE-E1 در کمپرسورهای نو، سیم کشی شده است.

عیب یابی کمپرسور اسکرو بیتزر CS

رله دمای دیس چارج و روغن را از طریق سنسورهایPTC کنترل می کند. همچنین دمای موتور(سیم پیچ) را از طریق سنسورهای PTC سری شده ، کنترل می کند. کنترل توالی فاز جهت گردش اسکروها نیز در ترمینال های 1و2و3 سیم کشی شده است. هر دو رله نیاز به ریست دستی دارند. برق قدرت رله  باید قطع گردد تا رله ریست شود. از اوایل سال 2003 یک مدل رله INT69VSY-IT مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: ساخت سردخانه میوه در ارومیه با قیمتی عالی

روغن های مورد استفاده در کمپرسورهای بیتزر

روغن مناسب بر اساس مبرد و کمپرسور مورد استفاده انتخاب می شود.

برای کمپرسورهای اسکرو CSH3 یا CSH1

B320SH=R22 تنها روغن POE

BSE170=R404A,R507A,R407C,R134A

برای کمپرسورهای اسکرو CSW

BSE170L=R134A

BSE170=R407C

B320SH=R22 تنها روغن POE

سطح روغن را در هر دو حالت حداکثر بار و کاهش بار چک کنید.

سطح روغن مناسب در تمام زمان هایی که کمپرسور کار می کند باید چک شود. در حین راه اندازی امکان دارد سطح روغن افت پیدا کند و یا بر روی آن فوم (کف) تشکیل شود. تشکیل کف در راه اندازی طبیعی است و بعد از چند دقیقه محو می شود. این پدیده به علت وجود مایع مبرد بوجود می آید و باید اصلاح گردد. در حین خاموشی نیز سطح روغن باید قابل مشاهده باشد.

خنک کنندگی اضافی در مقابل تزریق مایع

خنک کنندگی اضافی در مقابل تزریق مایع

بنا به نوع مبرد و پارامترهای کارکرد (دمای کندانس بالا یا دمای اواپراتور پائین)، در زمانی که بار کمپرسور کاهش می یابد، تزریق مایع یا خنک کردن روغن باید استفاده شود. اگر دمای دیسچارج از 230F بیشتر شود، تزریق مایع مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی

دمای دیسچارج پائین

دمای دیسچارج پائین می تواند ناشی از تنظیمات سوپرهیت پائین در ورودی ساکشن و یا ورودی اکونومایزر باشد که باعث می شود مایع مبرد وارد کمپرسور شود. این امر می تواند باعث خوردگی مکانیکی و خرابی بلبرینگ ها به دلیل مخلوط شدن روغن با مایع مبرد شود.

حداکثر دمای دیسچارج خروجی(250F)

حداقل دمای دیسچارج خروجی: بایستی از سوپرهیت بهینه ساکشن اطمینان داشت که دمای دیسچارج حداقل 54F بالاتر از دمای باشد (در زمان استفاده از R22,R407)و حداقل 36F بالاتر از دمای کندانس برای مبردهای R507A, R404A, R134A.

حداکثر دمای روغن 251F

زمانیکه دمای گاز دیسچارج بالای 230F باشد، خنک کنندگی اضافی باید استفاده شود.

حداقل سوپرهیت ساکشن=5F

حداکثر سوپرهیت ساکشن=35F

دمای معمول سوپرهیت ساکشن=12-14F

تعداد کارکرد (راه اندازی) کمپرسور اسکرو بیتزر CS در ساعت:

تعداد راه اندازی در ساعت وابسته به سایز کمپرسور و سیم پیچ است:

(35hp تا 90hp (cs65/75 = حداکثر 6 استارت در ساعت

(110hp تا 300hp (cs85/95 = حداکثر 4 استارت در ساعت

قبل از استارت کمپرسور موارد زیر را حتما چک کنید:

سفت بودن مهره های ترمینال (برای راه اندازی اولیه)

مطمئن شوید تمام کنترل کننده های ایمنی در حالت مناسب هستند.

تمام تجهیزات ایمنی کمپرسور و سیکل تبرید چک شود و از حالت های کارکرد بهینه اطمینان داشته باشیم.

شارژ مبرد: هرگز برای شارژ اولیه از کمپرسور برای شارژ استفاده نکنید.

شارژ مایع مبرد به قسمت فشار بالای سیستم (کندانسور – ریسیور) انجام شود و مطمئن شوید مایع مبرد به کمپرسور بر نمی گردد.

اضافه کردن مبرد بعد از پروسه شارژ اولیه، به صورت گاز پیشنهاد می شود. در صورت شارژ مایع به میزان سوپرهیت و سطح روغن و کوتاه بودن زمان های شارژ دقت کنید.

پرشر سوئیچ های بالا و پائین را چک کنید تا به درستی تنظیم شده باشند.

سطح روغن در سایدگلس باید قابل مشاهده باشد.

هیترکارتر کمپرسور باید برای 24 ساعت قبل از استارت اولیه در مدار باشد و دمای کارتر کمپرسور باید 30F بالاتر از دمای محیط باشد.

اتصالات الکتریکی:

اطلاعات ولتاژ و فرکانس بر روی پلاک را چک کنید تا مطمئن شوید با سیستم یکی است.

تمام سیم کشی ها باید مطابق ساختار جعبه ترمینال باشد.

برای حالت دو ضرب دویل مثلث، حداکثر زمان 5 کنتاکتور،0.5S است.

بیشتر بخوانید: خنک کننده اضافی کمپرسور بیتزر

راه اندازی کمپرسور

راه اندازی کمپرسور

جهت چرخش را چک کنید.

اطمینان از جهت درست چرخش اسکروها بسیار مهم است.

کمپرسورهای اسکرو تنها می توانند در یک جهت کار کنند در غیر این صورت آسیب های زیادی وارد خواهد شد.

یک گیج فشار به شیر سرویس ساکشن متصل کنید.

کمپرسور را برای مدت حداکثر 0.5-1 ثانیه استارت بزنید.

اگر جهت حرکت درست باشد، فشار ساکشن به سرعت افت می کند.

افزایش فشار ساکشن یا قطع مدار فرمان به محض گردش نادرست اسکروها نشانگر این است که باید جای 2 فاز را عوض کنید تا جهت چرخش معکوس گردد.

پارامترهای کارکرد

کنترل سطح روغن: سطح روغن باید در تمام زمان های کارکرد کمپرسرور قابل مشاهده باشد. سطح روغن در زمان های LOAD,UNLOAD متغییر است.

کنترل فشارهای ایمنی بالا و پائین: این تجهیزات مطابق محدودیت¬ های سیستم تنظیم شوند و بر اساس پارامترهای کارکرد سیستم تنظیم گردند. موارد زیر باید در چک لیست¬ ها ثبت گردد:

SST و سوپرهیت ساکشن

SCT و دمای مایع

سوپرهیت ساکشن و ECO

دمای گاز دیسچارج

دمای روغن (در کارتر کمپرسور)

جریان ولتاژ

تنظیم کنترل فشار کندانسور: تنظیم باید بر اساس حداقل اختلاف فشار 70PSI بین ساکشن و دیسچارج بعد از 20 ثانیه از راه اندازی باشد تا روغنکاری به درستی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: طراحی و هزینه ساخت سردخانه تبریز

نگهداری و تعمیر کمپرسور اسکرو بیتزر CSH,CSW

نگهداری و تعمیر کمپرسور اسکرو بیتزر CSH,CSW

کمپرسورهای اسکرو بیتزر سری CS دارای شیر داخلی نیستند و نیازی به نگهداری هایی از این قبیل ندارند.

شارژ روغن: چک کردن سطح روغن سالیانه و یا حتی آنالیز روغن پیشنهاد می گردد.

درصورت ضرورت روغن اضافه شود یا تعویض گردد، دقت کنید روغن مورد استفاده جاذب قوی رطوبت است و نباید برای مدت طولانی در معرض هوای آزاد قرار بگیرد.

شیر یکطرفه دیسچارج

هر کمپرسور اسکرو دارای یک سیر یکطرفه دیسچارج است که زیر شیر سرویس دیسچارج قرار دارد. اگر شیر یکطرفه آلوده یا خراب شده باشد، زمان کارکرد کمپرسور به صورت برعکس افزایش می یابد و باید شیر تعویض گردد.

فیلتر داخلی روغن: هرکمپرسور دارای فیلتر روغن است که دارای سایر 10 میکرون است. این فیلتر نیاز به نگهداری های پیشگیرانه مطابق دستورالعمل دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر