جزئیات و اجزا و کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر HSKC - الکتروبهمن

جزئیات و اجزا و کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر HSKC - الکتروبهمن

جزئیات و اجزا و کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر HSKC - الکتروبهمن

این سری از کمپرسور اسکرو بیتزر نتیجه توسعه و ساده سازی و کاهش قیمت کمپرسورهای اسکرو است. در مقایسه با کمپرسورهای موجود برای کاربردهای تجاری و صنعتی این کمپرسورها مستقیماً به اویل سپراتور فلنچ شده اند.

جزئیات و اجزا و کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر HSKC

این سری از کمپرسور اسکرو بیتزر نتیجه توسعه و ساده سازی و کاهش قیمت کمپرسورهای اسکرو است. در مقایسه با کمپرسورهای موجود برای کاربردهای تجاری و صنعتی این کمپرسورها مستقیماً به اویل سپراتور فلنچ شده اند. در مجموع کنترل و سیم کشی برای مدار روغن ساده شده است و سرویس این کمپرسورها ساده است. تکنولوژی مدرن این کمپرسورها امکان استفاده برای چیلرهای یکپارچه کندانس هوایی و کندانس آبی را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فن سردخانه و انواع فن سردخانه

بعضی نکات طراحی این کمپرسورها

جزئیات و اجزا و کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر HS

ظرفیت بالا و راندمان بالا ناشی از پروفایل اسکروهای عالی ( نسبت 5 به 6 برای تیغه ها و شیارهای اسکرو نری و مادگی)، راندمان بالای سیم پیچ، کنترل Vi.

نصب مستقیم اویل سپراتور بر روی کمپرسور

فیلتر روغن مناسب

کنترل ظرفیت بهینه (همچنین راه اندازی در حالت آنلود یا بی بار)

نصب شیر یکطرفه (چک ولو) بر روی کمپرسور

شیر اطمینان اختلافی

امکان استارت سیم پیچ در حالت دو ضرب یا تک ضرب

نصب رله محافظ در جعبه ترمینال

محافظ دمای دیسچارج

سیستم تزریق مایع برای خنک کنندگی اضافی در مناطق با محدودیت دمایی (آپشن)

مناسب برای گاز R134a (روغن ایستر)، گازR22

سطح صدا و لرزش کم

فضای کم مورد نیاز

وزن کم

نکات ساختاری طراحی کمپرسور اسکرو بیتزر

مهمترین قطعه این کمپرسورها 2 عدد روتور (اسکروهای نری و مادگی) است که در یک هوزینگ قرار دارند که اسکروها در هر دوطرف بر روی بلبرینگ ها سوار هستند که توسط سیستم توزیع روغن در کمپرسور روغنکاری می شوند. به دلیل طراحی ویژه کمپرسورهای اسکرو، نیازی به شیرهای باز و بسته شوی داخلی ندارند. برای محافظت از گردیدن معکوس اسکروها در زمان خاموشی، یک شیر یکطرفه (چک ولو) در قسمت دیسچارج قرار دارد که نیازی به نصب شیر یکطرفه اضافی در خط دیسچارج نیست. یک شیر اطمینان نیز برای محافظت از کمپرسور، در کمپرسور و جود دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی اتاق پیش سرد کشتارگاه

روش کمپرس کردن – کنترل Vi اتوماتیک

روش کمپرس کردن

کمپرس کردن در کمپرسورهای اسکرو در یک جهت انجام می گیرد که به صورت پیوسته ودر طول اسکروها، حجم گاز در جهت محوری کاهش می یابد. بخار مبرد از قسمت ساکشن مکیده شده و پس از کمپرس شدن به قسمت دیسچارج فرستاده می شود. به محض آنکه نوک دندانه های اسکرو به سمت خروجی آزاد شوند، بخار به قسمت دیسچارج فرستاده شده و وارد اویل سپراتور می شود.

توجه: کمپرسورهای اسکرو تنها در یک جهت می توانند کمپرس کردن را انجام دهند. فاصله (کپ) خیلی کم بین دو اسکرو (در حدود چند میکرو متر) و هوزینگ به صورت دینامیکی توسط روغن، سیل می شود که مستقیماً به فضاهای پروفایل تزریق می شود و همچنین روغن رول برینگ ها نیز برای سیل شدن استفاده می شود. سایز و فرم اتصال خروجی مشخص کننده نسبت حجمی Vi کمپرسور است. این نسبت باید در ارتباط با نسبت فشار کارکرد باشد  تا از افت ها در راندمان ناشی از کم یا زیاد کمپرس کردن جلوگیری شود. بنابراین دلیل کمپرسورها با پورتهای متفاوت دیسچارج مطابق با کاربرد آنها ساخته می شوند.

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر

برای کمپرسور اسکرو بیتزر سری های HSKC64/74 یک سیستم جدید مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم پایه مورد استفاده شامل سیستم اسلاید ولو است. در روش این کمپرسورها میزان پایداری هوزینگ کمپرسور کاهش  نمی یابد. کپ بین اسکروها و هوزینگ کم شده است. این امر باعث افزایش راندمان کمپرسور شده است.

بیشتر بخوانید: ساخت سردخانه میوه در ارومیه با قیمتی عالی

کمپرسور اسکرو بیتزر HSKC

کمپرسور اسکرو بیتزر HSKC

سیستم کنترل شامل پیستون های هیدرولیکی است که به صورت همسطح با انتهای هوزینگ هستند و معمولاً افت های سیستم های اسلایدر در این روش اجتناب شده است. سیستم شامل 2 مرحله تنظیم (دوپیستون) می باشد.

کنترل

کنترل از طریق شیر برقی هایی که بر روی فلنچ دیسچارج قرار دارند انجام می گیرد.

گردش روغن

ریسیور روغن در این کمپرسورها در اویل سپراتوری است که مستقیماً به قسمت دیسچارج فلنچ شده است.

گردش روغن در نتیجه اختلاف فشار بین نقطه بین نقطه تزریق روغن که سطح فشار کمی بالاتر از فشار ساکشن است، انجام می گیرد. روغن از فیلتر رد شده و برای روغنکاری بلبرینگ ها و فضای پروفایل اسکروها فرستاده می شود. روغن سپس به همراه مبرد مستقیماً به قسمت جداکننده فرستاره می شود. برای افزایش راندمان جداکننده، از روش ترکیبی جاذبه و گریز از مرکز استفاده می شود تا روغن و مبرد از هم جدا شوند و روغن به پائین حرکت می کند و گاز، دیسچارج می شود.

کنترل مدار روغن

برای مدارهای کوچک بدون تزریق مبرد برای خنک کنندگی اضافی، کنترل دمای گاز دیسچارج باید به صورت استاندارد انجام گیرد. کمبود روغن باعث افزایش دما می شود.

برای مدارهایی با تزریق مبرد برای خنک کنندگی اضافی و یا سیستم های بزرگ، از کنترل سطح روغن استفاده می شود.

روغن ها

جدا از خاصیت روغنکاری، روغن وظیفه سیل کردن دینامیکی اسکروها را نیز به عهده دارد که خواص روغن مانند ویژگی های فوم شدن، ویسکوزیته، انحلال پذیری دارای اهمیت است.

نکات مهم

دمای گاز دیسچارج حداقل 30K بالاتر از دمای کندانس باشد.

روغن های ایستر B320SH (برای R22) و BSE170 ( برای مبردهای HFC) استفاده می شوند، دارای قدرت بالای جذب رطوبت هستند. برای انتخاب اواپراتورهای انبساط مستقیم و لوله های فین تیوپ باید طراحی درست صورت گیرد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟