ساخت سردخانه بستنی در مشهد ✔️| 09156152857

ساخت سردخانه بستنی در مشهد ✔️| 09156152857

بستنی از پر طرفدار ترین محصولات لبنی است که نگهداری آن به سرما و ساخت سردخانه نیاز دارد، بنابراین در فرآیند تولید و نگهداری بستنی نیاز به ساخت سردخانه بستنی داریم.

ساخت سردخانه بستنی در مشهد

بستنی از پر طرفدار ترین محصولات لبنی است که نگهداری آن به سرما و ساخت سردخانه نیاز دارد، بنابراین در فرآیند تولید و نگهداری بستنی نیاز به ساخت سردخانه بستنی داریم. سردخانه بستنی از نوع سردخانه صنعتی و زیر صفر است و اگر در ظرفیت بالایی باشد، معمولا از نوع آمونیاکی است و اگر ظرفیت پایینی داشته باشد از نوع فریونی ساخته می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه ساخت سردخانه با ما در ارتباط باشید 09156152857)

طراحی سردخانه بستنی از لحاظ دستگاه ها و قطعات مکانیکی کاملا شبیه به دیگر سردخانه های صنعتی می باشد اما امکان دارد طراحی اتاقک های داخلی سردخانه بستنی کمی با دیگر سردخانه ها، متفاوت باشد. 

ساخت سردخانه بستنی در مشهد

با مدت کمی خرابی سردخانه بستنی، محصولات داخل آن کیفیت خود را از دست می دهند و ممکن است ضرر های مالی بسیاری بوجود آورد، بهتر است طراحی آن را به صورت و احداث سردخانه کاملا علمی انجام شود تا با کمترین هزینه نگهداری سردخانه، بتوان بیشترین بازدهی را از سردخانه دریافت نمود. 

بیشتر بخوانید: احداث سردخانه میوه در مشهد 

یکی از مهم ترین مراحل تولید بستنی، مرحله انجماد است. این مرحله قبل از مرحله قالب گیری و بسته بندی انجام می شود. پس از انجماد اولیه بستنی و قالب گیری و بسته بندی، برای نگهداری بستنی تا زمان رسیدن به مصرف کننده، به سرما نیاز است. در بخشی از این مسیر نگهداری بستنی نیز، از سردخانه بستنی استفاده می شود. 

تنها عامل مخرب بستنی، نوسانات دمایی در طول زنجیره انتقال بستنی از کارخانه تا به دست مصرف کننده نهایی است. وقتی بستنی شروع به ذوب شدن می کند، کریستال های یخ داخل آن نیز ذوب می شوند، پس از انجماد مجدد، کریستال های یخ بزرگ تر و سخت تر می شود که تخریب بافت خامه ای بستنی را موجب می شود.

سردخانه بستنی چیست؟

سردخانه بستنی محلی مناسب برای نگهداری بستنی ها برای مدت زمانی طولانی است. سردخانه ها در دو دسته سردخانه های بالای صفر و زیر صفر ساخته می شوند. هر یک از این سردخانه برای نگهداری نمونه مواد غذایی متفاوتی مناسب هستند. بستنی ها به دلیل ترکیباتی که دارند، تنها در سردخانه های زیر صفر نگهداری می شوند. در این نوع سردخانه ها می توان اقدام به نگهداری گوشت، مرغ، ماهی نیز نمود.

سردخانه بالای صفر تنها باید دارو، میوه و لبنیات مناسب می باشد. نوع دیگری از سردخانه ها نیز وجود دارند که برای سرد کردن سریع مواد غذایی از آنها استفاده می شود که این سردخانه ها تونل انجماد نام دارد. 

اما نمی توان در هیچ یک از این سردخانه ها، بستنی نگه داشت چون بستنی باید در دمای منفی 18 درجه نگهداری شود تا نرم نشود و از بین نرود. همچنین برای نگهداری از بستنی در حجم بالا، از کمپرسورهای دو مرحله ای استفاده می شود. به همین دلیل بهترین سردخانه بستنی، سردخانه زیر صفر می باشد. می توان بستنی ها را برای مدت زمان طولانی در این نوع سردخانه ها نگهداری کرد و در زمان مناسب به بازار عرضه کرد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه ساخت سردخانه با ما در ارتباط باشید 09156152857)

کمپرسورها قلب سیستم های تراکمی هستند زیرا کمپرسورها سرما و برودت را در سردخانه ها ایجاد می کنند و محرک گاز مبرد هستند. در سیستم های برودتی که دمای تبخیر پایین است، باید از کمپرسور دو مرحله ای استفاده کرد. این کمپرسورها سرمای لازم برای نگهداری از بستنی ها در سردخانه بستنی را تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: احداث سردخانه صنعتی در مشهد

کمپرسورهای دو مرحله ای دارای سیستم حفاظت حرارتی هستند، همچنین این قطعات به صورت 4 و 6 سیلندر طراحی و تولید می شوند که میزان لرزش و صدای کمی دارند. می توان با استفاده از آنها در ساخت سردخانه، به میزان برودت مورد نیاز برای نگهداری از بستنی ها رسید.

آدرس فروشگاه: بزرگراه ميثاق، کنار گذر پيامبر اعظم، جنب انبار بانک سپه، فروشگاه سردخانه

ساخت سردخانه بستنی

طراحی و ساخت سردخانه بستنی 

این سردخانه ها بسته به ابعادی که دارند، در دو مدل ثابت یا متحرک ساخته می شوند. برای ساخت سردخانه های بستنی لازم است به دکوراسیون محل مورد نظر و همچنین میزان ظرفیت مورد نیاز توجه شود چون تجهیزاتی که برای ساخت این سردخانه ها استفاده می شود، بسته به ابعاد و اندازه سردخانه ها متغیر هستند.

اما مهمترین این تجهیزات شامل پنل، کندانسور، کمپرسور، اواپراتور، تابلو برق، کنترل کننده ها، شیرآلات و دیگر قطعات سرمایشی است.

برای این که بخواهید بهترین سردخانه بستنی را بسازید، باید به چند نکته مهم توجه شود از جمله:

محل مورد نظر برای ساخت سردخانه

ابعاد سردخانه

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سردخانه 

بیشتر بخوانید: اکسپنشن ولوهای دانفوس

سردخانه کانکسی بستنی ثابت و متحرک

سردخانه های کانکسی از جمله سردخانه های متحرک بستنی هستند. این نوع سردخانه ها بر روی اتومبیل ها استفاده می شوند تا بستنی ها را از کارخانه به مغازه ها انتقال دهند. سردخانه های کانکسی دارای ابعاد مختلفی می باشند. البته نمونه ای از این سردخانه ها نیز ثابت هستند که در ابعاد مختلف ساخته می شوند. می توان بستنی را برای مدت زمان لازم در این نوع سردخانه ها نگهداشت.

سردخانه بستنی کانکسی دارای صدای کم و راندمان بالا است، قابلیت استفاده با برق سه فاز را نیز دارند. می توان در پروژه های عمرانی از این سردخانه ها استفاده کرد. اما بهترین کاربرد آنها بر روی خودروهای مناسب حمل بستنی به شهرهای دیگر و مغازه ها و فروشگاه هاست.

این نوع سردخانه ها عایق بندی شده اند و دارای برودت لازم هستند. سردخانه بستنی کانکسی بوسیله لیفتراک قابل نقل و انتقال است. در این سردخانه ها تمام امکانات لازم جهت نگهداری از بستنی وجود دارد، اما سردخانه های کانکسی متحرک تنها برای مدت زمان کوتاهی می توانند بستنی را در خود نگهدارند، در حالی که می توان در سردخانه های کانکسی ثابت برای مدت زمان طولانی تری بستنی و دیگر مواد غذایی را نگهداری کرد.

تجهیزات مورد نیاز سردخانه بستنی

کندانسور به عنوان یکی از تجهیزات مورد استفاده برای ساخت سردخانه، وظیفه دارد حالت مبرد را از گاز به مایع تغییر بدهد. در اصل کندانسور سردخانه نوعی مبدل حرارتی است. این مبدل با خنک کردن مبرد توسط هوا یا آب، منجر می شود تا فاز مبرد تغییر کند و از حالت گاز به مایع تبدیل شود. با این کار منجر به ادامه سیکل تبرید تراکمی می شود.

بیشتر بخوانید: بازسازی کمپرسورها 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه ساخت سردخانه با ما در ارتباط باشید 09156152857)

اواپراتورها یا دمنده های هوا، به منظور خنک کردن اتاق های سردخانه مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه اواپراتورها این است که گاز سرد شده توسط کمپرسور و شیر انبساط را دریافت و در اتاق پخش کنند. با این کار سرمایش مورد نیاز را در اتاق سردخانه تامین می کنند.

ساندویچ پانل ها برای حفظ دمای سردخانه مورد استفاده قرار می گیرند. از این تجهیزات هم می توان در سقف، هم در دیوارها استفاده کرد تا از هدر رفت سرمایش و گرمایش هوا جلوگیری نمود.

کمپرسورها به عنوان قلب سیستم های تبریدی، مهمترین تجهیزات سردخانه بستنی محسوب می شوند. آنها گاز مورد نیاز را فشرده سازی نموده و در سردخانه مورد استفاده قرار می دهند. در سردخانه ها از دو نوع کمپرسور اسکرال و اسکرو استفاده می شود؛ که هر دو عملکرد خاص خود را دارند.

سردخانه بستنی

قیمت سردخانه بستنی

برای نگهداری بستنی به دمای منفی 18 نیاز داریم به این معنی که سردخانه بستنی از لحاظ دمای کاری جزء سردخانه های زیر صفری است. بنابراین تجهیزات مورد نیاز سردخانه بستنی، مانند تجهیزات سردخانه زیر صفری انتخاب می شود. انتخاب تجهیزات و تیم احداث ضعیف، یعنی ساخت سردخانه بستنی ضعیف و هر چه سردخانه ضعیف تر باشد سود ضعیف تری نیز خواهید داشت. 

بیشتر بخوانید: چرا کمپرسورها خراب می­ شوند؟ 

از عوامل مهمی که در قیمت سردخانه بستنی موثر است می توان به ایت موارد اشاره نمود:

1. ابعاد سردخانه بستنی

2. نوع و برند تجهیزات سردخانه بستنی

3. کیفیت اجرای پروژه احداث سردخانه بستنی

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟