⚜️ساخت سردخانه متحرک 09156152857 - الکتروبهمن انجماد

⚜️ساخت سردخانه متحرک 09156152857 - الکتروبهمن انجماد

سردخانه مکان یا اتاقک هایی برای نگهداری مواد غذایی وخوراکی فاسد پذیر است که به دو صورت ساکن یا متحرک ساخته می شوند، طرز کار سردخانه صنعتی، تشکیل شده از موتور، کمپرسور، کندانسور، ذخیرۀ ازت، شیر انبساط، اوپراتور، فن و لوله های ارتباطی است.

ساخت سردخانه متحرک

سردخانه مکان یا اتاقک هایی برای نگهداری مواد غذایی وخوراکی فاسد پذیر است که به دو صورت ساکن یا متحرک ساخته می شوند، طرز کار سردخانه صنعتی، تشکیل شده از موتور، کمپرسور، کندانسور، ذخیرۀ ازت، شیر انبساط، اوپراتور، فن  و لوله های ارتباطی است.

ساخت سردخانه متحرک

سردخانه ثابت و متحرک 

در صنعت مواد غذایی نگهداری مواد اولیه و محصول نهایی در شرایط استاندارد دما و رطوبت ضروری است و بهترین راه حل آن استفاده از سردخانه های ثابت و متحرک است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه ساخت سردخانه با ما در ارتباط باشید 09156152857)

سردخانه‌ ثابت چیست؟

سردخانه های ثابت در فضاهای بسته و باز، قابل نصب هستند، دراین سردخانه ها انواع مواد غذایی شامل گوشت، سبزیجات، میوه و... انواع محصولات نگهداری می شود. سردخانه صنعتی ثابت معمولا در کارخانه های تولید و بسته بندی فرآوردهای گوشتی، فروشگها و مراکز پخش مواد غذایی،انبارهای دارو و بانک های خون مورد استفاده قرار می گیرد.

سردخانه های ثابت با ابعاد مختلف و بنا به نوع مواد غذایی و نگهداری مواد مورد نظر ساخته می شوند. قابلیت اجرا بدنه های ثابت با بهره گیری از ساندویچ پنل با ابعاد متفاوت با توجه به شرایط پروژه از ویژگی های این نوع سردخانه هاست.

بیشتر بخوانید: ساخت سردخانه بستنی در مشهد

سردخانه صنعتی شامل چه تجهیزاتی است؟

موتور که محرک کمپرسور سردخانه است و انرژی آن را تامین می کند.

کمپرسور، وظیفه پخش گاز را دارد که به این ترتیب بیشترین فشار را در گاز ایجاد می کند و باعث بالا رفتن حرارت گاز می شود.

کندانسور، خنک کردن گاز حاصل از کمپرسور را انجام می دهد.

اوپراتورها، خنک کننده های داخل اتاقک های سردخانه هستند که گاز حاصل از کندانسور را از محیط بسته داخل شبکه های خود، به اتاقک وارد نموده و این سرما توسط دمنده ها در محیط اتاقک پخش می شود.

سردخانه متحرک چیست؟

این نوع سردخانه صنعتی با کمک جرثقیل قابل حمل و جابه جایی هستند، سردخانه صنعتی متحرک قابل حمل در دو نوع (کانتینری_کانکسی) با محدودیت حداکثر ۲۰ تن طراحی و تولید می شود. سردخانه های قابل حمل معمولا از نظر بدنه و سیستم سرد کننده از نوع کاربری سنگین هستند، یعنی بدنه جهت حمل با دفعات بسیار بالا ساخته شده و دارای استحکام کافی خواهد بود. قابلیت اجرای بدنه های متحرک با بهره گیری از ساندویچ پنل و ابعاد مختلف ساخته می شود.

ساخت سردخانه

مزیت های سردخانه متحرک 

سردخانه متحرک یکی از انواع سردخانه های کانکسی است و از نظر کارکرد در دو نوع بالای صفر و زیر صفر ساخته می شود. البته تفاوت اصلی این محصول با دیگر سردخانه های کانکسی طراحی شده در بهره گیری از چرخ برای به برای به حرکت در آوردن آن می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های سردخانه متحرک امکان جا به جایی آسان آن است.

بیشتر بخوانید: احداث سردخانه میوه در مشهد

اگر فردی به عنوان صاحب یک رستوران، مغازه، تالار یا هر مکان اجاره ای دیگر فعالیت می کند، بدون کوچک ترین محدودیتی می تواند هنگام تغیر مکان، سردخانه خود را نیز به راحتی به مکان دیگری منتقل کند و از پرداخت مبلغ سنگین نصب دوباره سردخانه جلوگیری خواهد شد.

قطعات سرخانه متحرک

در عملیات مونتاژ و ساخت سردخانه متحرک یا همان سردخانه پرتابل، مانند سردخانه کانکسی از سقف و دیوارهایی از جنس ساندویچ پانل استفاده می شود که در بین جداره های این بدنه لایه های پلیمری از جنس عایق پلی یورتان تعبیه شده است. این روش نوین از ایزولاسیون و عایق بندی، سرمای تولید شده توسط سیستم برودتی را به خوبی در خود ذخیره سازی می کند.

و مهم تر از همه از تبادل آن با قسمت های بیرون از کابین جلوگیری می کند. در ساخت قسمت بدنه داخلی سردخانه به منظور به صفر رساندن هر گونه خطر، واکنش و همچنین برای بالا بردن عمر مفید محصول از استیل نگیر و بهداشتی استفاده می شود.

دیگر فاکتور مهم از اجزاء و قطعات تشکیل دهنده سردخانه های متحرک، که نقش بسیار زیادی در کیفیت و راندمان دستگاه دارد، سیستم های برودتی هستند که متکشل از موارد مهمی چون کمپرسور، گاز سوز‌و‌سرما ساز ، کندانسورها، اواپراتور ها و فن های سرمایشی می باشد. در حالت کلی در این دستگاه به برای بردن کیفیت کار، از موتورهای ساخت شرکت های معتبر  استفاده می شود. 

بیشتر بخوانید: احداث سردخانه صنعتی در مشهد

پس از ساخت بدنه و نصب سیستم های تبرید ، اقدامات و تمهیدات ضروری برای تقسیم و قرار دادن قفسه در داخل سردخانه انجام می گیرد تا فرد بتواند انواع مختلف غذا، میوه و غیره را نه در کنار هم و جداگانه در سردخانه بچیند. در صورت استفاده از قفس های کف، ظرفیت سردخانه متحرک بسیار افزایش خواهد یافت و در این صورت محدودیت ذخیره و نگهداری مواد غذایی به حداقل می رسد و می توان از همه فصای داخلی و ظرفیت کامل استفاده نمود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه ساخت سردخانه با ما در ارتباط باشید 09156152857)

درب دستگاه نیز توسط ساندویچ پانل عایق بندی شده و از پلی اورتان طراحی و تولید می شود. در واقع، درب و کیفیت آن تأثیر زیادی در حفظ خنکی تولید شده توسط سیسیتم برودتی ستگاه دارد. از این رو، باید اصول و استانداردهای ضروری در طراحی و ساخت آن به درستی صورت گیرد. بعد از تمام نصب درب، تمام درز ها، فاصله ها و اتصالات باید به طور کامل و دقیق، عایق بندی شود و با بهره گیری از تزریق و عایق پلیمری، ایزولاسیون شود تا از هدر رفتن سرمای تولید شده توسط سیستم تبرید جلوگیری به عمل آید.

آدرس فروشگاه: بزرگراه ميثاق، کنار گذر پيامبر اعظم، جنب انبار بانک سپه، فروشگاه سردخانه

طراحی و نصب چرخ در زیر سردخانه متحرک یا سردخانه قابل حمل، حمل و جابجایی آن را آسان می کند و کاربر می تواند کل سردخانه را به عنوان یک کابین به محل جدید انتقال دهد. سردخانه های متحرک به دلیل اجزاء و ساختار خاصی که دارند سنگین هستند و باید توسط جرثقیل به نقاط دور دست منتقل شوند. باید دقت شود که استفاده از چرخ فقط برای مسافت های کوتاه مناسب است و هرگز نباید برای انتقال این دستگاه به شهر دیگر از این چرخ ها استفاده نمود. 

بیشتر بخوانید: اکسپنشن ولوهای دانفوس

امکان گشوده شدن دیوارها و جدا شدن سقف و دیوارها و سیستم های برودتی از دیگر مزیت های خاص و منحصر به فرد این سردخانه است و کاربر می تواند به راحتی در مدت زمان کوتاهی تنظیمات و اقدامات لازم را برای نصب آن را اعمال نماید.

 سردخانه متحرک

هزینه ساخت سردخانه متحرک

جهت ساخت سردخانه متحرک یا همان سردخانه پرتابل به طور کلی باید 3 مورد را به عنوان هزینه اصلی در نظر داشت:

بودجه ضروری به منظور طراحی و ساخت بدنه و استفاده از ساندویچ پانل

مبلغ مورد نیاز جهت بهره گیری از سیستم های برودتی و تابلو برق 

هزینه نصب دستگاه و مهمتر از همه راه اندازی آن

(جهت دریافت مشاوره در زمینه ساخت سردخانه با ما در ارتباط باشید 09156152857)

تمامی این هزینه ها و همچنین دیگر مبالغ با در نظر گرفتن جنس بدنه و همچنین ضخامت بخش ساندویچ پانل، بالای صفر و یا زیر صفر بودن دستگاه و سیستم سرمایشی بکار رفته در آن تعیین می شود. علاوه این، شکل و ابعاد سردخانه مورد نظر و نوع موتوری که در آن نصب خواهد شد، تاثیر زیادی در تعیین قیمت خواهد داشت.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×
×

چطور میتونم کمکت کنم؟